کد خبر: 875457
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خبر داد
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: 578 هکتار از اراضی ملی این استان در 6 ماه نخست امسال برای توسعه صنعت، خدمات، کشاورزی، اشتغال و سرمایه گذاری اختصاص یافته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: 578 هکتار از اراضی ملی این استان در 6 ماه نخست امسال برای توسعه صنعت، خدمات، کشاورزی، اشتغال و سرمایه گذاری اختصاص یافته است.یوسف یوسفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: 136 هکتار از این میزان اراضی برای توسعه کشاورزی و 442 هکتار آن برای توسعه طرح های صنعتی، خدمات و گردشگری تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: در این مدت بیشترین درخواست ها با مساحت حدود 203 هکتار در شهرستان دلیجان و 149 هکتار در شهرستان خمین بوده است .
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از انعقاد قرارداد برای بهره برداری از طرح تولید برق از انرژی باد در شهرستان آشتیان برای نخستین بار در سطح کشور خبر داد و گفت: این طرح در 800 هکتار از اراضی ملی این شهرستان ایجاد می شود.
یوسفی افزود: در 6 ماه نخست امسال 300 هکتار از اراضی ملی استان مرکزی به منظور ایجاد طرح های تولید برق از انرژی خورشیدی مکان یابی و استعدادیابی شده است.
حدود 100 هزار هکتار از اراضی ملی استان مرکزی تا کنون برای توسعه کشاورزی ، صنعت و خدمات واگذار شده است.
استان مرکزی با 29 هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار