کد خبر: 875347
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
ویژه‌های جوان:
ايام محرم كه مردم ايران به عزاداري براي امام حسين و اهلبيت ايشان عليهم السلام مشغول هستند...
ايام محرم كه مردم ايران به عزاداري براي امام حسين و اهلبيت ايشان عليهم السلام مشغول هستند، برخي در فرصت پيش آمده، شروع به تخريب اعتقاد مردم به عاشورا مي‌كنند. سايت عصر ايران در روزهاي اخير با انتشار مصاحبه‌اي از يك جامعه‌شناس تلاش كرده تا نامش به عنوان تخريب‌كنندگان عاشورا ثبت شود. اين سايت خبري در مصاحبه‌اي با يك جامعه‌شناس و از قول او به تخطئه عزاداري محرم مي‌پردازد. 

در اين مصاحبه ناصر فكوهي مي‌گويد: «كشورهاي سني مذهب از ما به اين دليل بهترند كه اصلأ عزا ندارند. مناسبت‌هاي ملي هم بايد غيرايدئولوژيك شود. يكي از مشكلاتي كه امروز مناسبت‌هاي ملي در ايران دارند اين است كه مناسبت‌هاي ملي بسيار ايدئولوژيك هستند. » او در بخشي ديگر از مصاحبه هم عزاداري را باعث انفعال مي‌داند و مي‌گويد: «سيستم عزا به هر حال سيستمي انفعالي است. يعني در سيستم سوگواري افراد منفعل مي‌شوند، در خودشان مي‌روند و كمتر حركت مي‌كنند... » اين در حالي است كه اساس عاشورا و عزاداري بر مبناي امر به معروف، حركت بر مدار ظلم ستيزي و قيام در برابر ظالم است و چگونه تعميق چنين مفاهيمي مي‌تواند به انفعال و حركت كمتر منجر شود؟! قيام بزرگ مردم ايران در دهه 40 و 50 كه منجر به رقم خوردن انقلاب اسلامي سال 57 شد و بزرگ‌ترين حركت اجتماعي سياسي مردم ايران بود، از اساس بر مبناي عاشورا رقم خورد و از روز عاشورا هم آغاز شد. 
بايد ديد شادي‌هاي مدنظر اين جامعه‌شناس منجر به كدام حركت اجتماعي شده است!
به نظر مي‌رسد فضاي رسانه در دولت يازدهم و دوازدهم رها شده و تنها ملاك برخورد با رسانه‌ها نوع نگاه آنها به دولت است و تنها با رسانه‌هايي برخورد مي‌شود كه از دولت انتقاد كنند؛ وگرنه تخطئه عزاداري امام حسين عليه السلام نيز برايشان مهم نيست. 

رقم نجومي، حق گشت و ‌گذار در فرانسه صحت دارد؟
 سفر تابستاني برخي نمايندگان مجلس به فرانسه و انتشار عكس‌هاي گشت و‌گذار در موزه لوور پاريس انتقاداتي را بين فعالان فضاي مجازي موجب شده بود. حالا ماجرا بدتر هم شده و سردبير آفتاب يزد خبر از يك حق مأموريت نجومي براي اين سفر داده است. نمايندگان البته اين ادعاي آفتاب يزد را تكذيب كرده‌اند و به انتقاد از آفتاب يزد پرداخته‌اند. عليرضا كريمي، سردبير روزنامه اصلاح طلب آفتاب يزد در صفحه اينستاگرام خود نوشت: «مازني به خبرنگارم گفته بابت سفر به فرانسه 60 ميليون حق مأموريت گرفتم. » طيبه سياوشي، از نمايندگان حاضر در سفر فرانسه گفته كه «امكان ندارد؛ به رئيس‌جمهوري هم چنين حق مأموريتي نمي‌دهند كه به ما بدهند. 60 ميليون تومان بابت 6 روز! اين از قول آقاي مازني نبوده و خواسته‌اند در حق آقاي مازني جفا كنند. روزنامه آفتاب يزد يكي به نعل مي‌زند و يكي به ميخ. سفري كه ما رفتيم حاوي يك پيام بسيار مهم براي سران اتحاديه اروپا بود و ديدارهاي متعددي هم داشتيم و من نمي‌دانم چرا ارزش يك مسئله را تا اين حد تنزل مي‌دهند.» محمد علي وكيلي از اعضاي حاضر در اين سفر هم واكنش جالبي به ادعاي سردبير روزنامه آفتاب نشان داد. او گفته كه «شما بپرسيد 60 هزار تومان به ما حق مأموريت داده شده است؟!» احمد مازني تاكنون درخصوص ادعاي سردبير روزنامه آفتاب يزد سكوت كرده است. 

تغيير محل مجمع تشخيص هم شد هاشمي‌زدايي؟!
روزنامه آرمان در مطلبي با يك موضع‌گيري عجيب، تغيير مكان مجمع تشخيص مصلحت نظام را تلويحاً در راستاي آنچه هاشمي‌زدايي مي‌خوانند، تعبير كرد و با تيتر« ... اين‌بار خداحافظي با دفتر آيت‌الله هاشمي» نوشت: «باز هم آيت‌الله هاشمي و باز هم خداحافظي با آنچه نام او را دارد. اين بار بايد با دفتر آيت‌الله هاشمي در مجمع تشخيص مصلحت نظام خداحافظي كرد... 31 مرداد 96 بود كه دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: «قرار است جلسات مجمع از اين محل جابه‌جا شود كه محل قطعي و نهايي بعداً به رسانه‌ها اطلاع داده خواهد شد، اما كاخ مرمر به‌دليل آنكه تا‌كنون جلسات مجمع در آن برگزار مي‌شد حفظ مي‌شود. »
 با توجه به اينكه بحث تغيير محل برگزاري جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام سال‌هاست مطرح مي‌شود، بنابراين عده‌اي با ترديد به اظهارات محسن رضايي نگاه مي‌كنند.  ماه‌هاي پس از فوت هاشمي رفسنجاني هر نوع تغيير در نهادهاي مرتبط با سمت‌هاي مرحوم هاشمي از سوي اصلاح‌طلبان هاشمي‌زدايي تعبير شد و حالا در يك توهم عجيب، تغيير محل مجمع تشخيص را هم خداحافظي با هاشمي مي‌دانند!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
وقتی حسن روحانی پیام عاشورا را مذاکره می داند معلوم است که نشریات طرفدار او این چنین اعتفادات شیعه را تخطئه کنند . ...بر سرشان که بطور شیطنت آمیزی از تفکر اموی دفاع می کنند .
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
باید از اقای روحانی سوال کرد " اگر پیام عاشورا مذاکره بود " چرا؟ سرامام حسین (ع) ویارانش بر نیره رفت " چرا؟ همه مردان خاندان پیامبر تا کودک 6 ماهه را " کشتند " چرا کودکان وزنان را به اسارت بردند " باید تاسف خورد از افرادی که خودرا جامعه شناس این کشور می دانند " اشگال در اینستکه انان کتاب های غربی را می خوانند " تفکرغربی دارند "و بر اساس تفکرات جامعه غربی سخن می گویند " حداقل به خودشان زحمت تحقیق و بررسی در تفاوت های دوجامعه را به خود نمی دهند " بدونه هیچ شناختی از جامعه ایرانی اسلامی " به عنوان جامعه شناس "اظهارفضل می کند.
بیخیال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
بعضی حرفهای آقای روحانی در باره دین و امامان و اینها باعث میشه فکر کنیم مدرک حوزوی روحانی مثل مدرک دکتراشه ؟!!!!!
رمضانعلى محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
0
0
بسم الله با سلام،اگرزباغ رعیت ملک خوردسیبى،برآورند غلامانش درخت ھاازریشھ.تالى فاسدورودی آلوده به ویروس رانت مالى والیناسیون فکرى،خروجى مانیتورینگ اش ھمین است.قحط دردمندان دردآشنا درمدیران ازھردوجناح مشھوداست.والسلام اندیشه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار