کد خبر: 875334
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
رئیس‌جمهوری امریکا در مصاحبه‌ای گفت قصد دارد شانسی برای دستیابی به صلح میان اسرائیل و فلسطینیان پیش از انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به قدس بدهد.
رئیس‌جمهوری امریکا در مصاحبه‌ای گفت قصد دارد شانسی برای دستیابی به صلح میان اسرائیل و فلسطینیان پیش از انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به قدس بدهد. بار دیگر دونالد ترامپ نشان داد که نقشه‌های شومی را برای آینده فلسطین در سر دارد و عقب‌نشینی وی از وعده انتقال سفارت امریکا به قدس که تأیید عملی پایتختی این شهر مقدس برای رژیم جعلی اسرائیل است، تاکتیکی  بوده و او از این اهرم برای تحت فشار گذاشتن فلسطینی‌ها برای بازگشت به میز سازش و امتیازدهی بیشتر به صهیونیست‌ها بهره می‌گیرد.

دونالد ترامپ در مصاحبه با مایک هاکبی، فرماندار سابق آرکانزاس در برنامه تی‌بی‌ان گفت: می‌خواهم پیش از آنکه حتی به انتقال سفارت به قدس فکر کنم، به صلح فرصتی بدهم. اگر بتوانیم میان فلسطینیان و اسرائیلی‌‌ها صلح ایجاد کنیم، گمان می‌کنم این امر نهایتاً به برقراری صلح در خاورمیانه بینجامد که باید اتفاق بیفتد. وی گفت دولتش در حال کار روی طرحی برای صلح میان دو طرف است. او در پاسخ به اینکه آیا یک بازه زمانی برای انتقال سفارتخانه امریکا وجود دارد، گفت: ما قرار است در آینده نه چندان دور تصمیم‌گیری کنیم. ترامپ ماه ژوئن موقتاً دستور داد انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی متوقف شود. این به‌رغم تعهدات ترامپ برای انتقال سفارت واشنگتن به قدس اشغالی در جریان کمپین‌های انتخاباتی‌اش بود. کاخ سفید در آغاز ماه ژوئن اعلام کرده بود دونالد ترامپ که بار‌‌ها متعهد شده است سفارت امریکا را به شهر بیت‌المقدس انتقال خواهد داد، سرانجام تصمیم خود را دست کم تا شش ماه دیگر به عقب انداخت. این پرونده مانند بسیاری از پرونده‌های دیگر به جراد کوشنر‌، داماد یهودی ترامپ که در ۳۶ سالگی به یکی از قدرتمند‌ترین مردان واشنگتن تبدیل شده است، واگذار شد.
   
حمله صهیونیست‌‌ها به مسجدالاقصی
صد‌ها شهرک‌نشین رژیم صهیونیستی صبح روز یک‌شنبه در چهارمین روز از عید سوکوت یهودی به مسجدالاقصی حمله کردند. به گزارش خبرگزاری «رام‌الله» رسانه‌های محلی و شاهدان عینی گزارش دادند: شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی در قالب گروه‌های کوچک به صورت پیاپی از ساعت هفت و نیم صبح به مسجدالاقصی حمله کردند. این حمله با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی و از سمت باب‌المغاربه بود. شاهدان عینی گزارش دادند: تا ساعت 9 صبح، 222 شهرک‌نشین به مسجدالاقصی حمله کردند و در بخش‌های مختلف آن گردش کردند. همچنین برخی شهرک‌نشینان در این مسجد اقدام به برگزاری آئین تلمودی کردند و پس از آن از درهای دیگر این مسجد خارج شدند. سازمان‌های معبد موهوم سلیمان در روزهای عیدالعرش، شهرک‌نشینان را به حمله گسترده فرا خواندند. عید سوکوت، یکی از اعیاد اصلی یهودی است که در این روز‌ها به مسجدالاقصی حمله کرده و در دیوار براق مراسم برگزار می‌کنند. به گزارش شبستان به نقل از پایگاه ویکی پدیا، سوکوت یا جشن سایه‌بان‌‌ها بنا بر روایت کتاب مقدس، مصادف با پانزدهمین روز از آغاز سال جدید یهودی است.
   
آژیر خطر در شمال غزه 
صدای آژیر خطر در یکی از شهرک‎های اسرائیلی در شمال غزه به صدا درآمد. به گزارش فانوس، صدای آژیر خطر‌‌شنبه شب در شهرک‌ «غلاف» واقع در شمال غزه به صدا درآمده است. برخی منابع خبری اسرائیلی گزارش دادند که صدای انفجار شنیده شده است، این در حالی است که برخی منابع دیگر می‎گویند که آژیر به اشتباه به صدا درآمده است. العربیه گزارش داد رژیم صهیونیستی یک فروند موشک شلیک شده از غزه را رهگیری و هدف قرار داده است. ارتش اسرائیل در بیانیه‎ای اعلام کرد که آژیر خطر به اشتباه صدا درآمده و صدای شنیده شده مربوط به شلیک منور‌ها است.
   
جلوگیری ترامپ از صدور لیست سیاه
به دنبال تصمیم کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل مبنی بر درج اسامی شرکت‌های جهانی حامی اشغالگری و شهرک‌سازی در لیست سیاه، رژیم صهیونیستی در تلاش است مانع از این اقدام شود. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، اسرائیل در سکوتی منتظر واکنش زید بن رعد بن الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره لیست سیاه است. این فهرست شامل اسامی شرکت‌های جهانی حامی اشغالگری و شهرک‌سازی در اراضی فلسطین است. با وجود سکوت، رژیم صهیونیستی در هماهنگی با امریکا فشارهای خود را بر سازمان ملل به منظور منع صدور قطعنامه‌ای که پیش‌بینی می‌شود تا پایان دسامبر ۲۰۱۷ صادر شود، ادامه می‌دهد. این قطعنامه اسامی شرکت‌های بین‌المللی را فاش و نام آنها را به دلیل نقض قوانین بین‌المللی و مخالفت با قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص شهرک‌سازی‌‌ها در لیست سیاه این سازمان درج می‌کند. تحلیلگران معتقدند انتشار اسامی ۱۵۰ شرکتی که اقدام به شهرک‌سازی می‌کنند به معنی گسترش یافتن حوزه تحریم آنها، انزوای بین‌المللی و خسارت‌های اقتصادی این شرکت‌هاست. به همین دلیل معتقدند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با همپیمان خود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا پنهانی در تلاشند مانع صدور لیست سیاه مذکور شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار