کد خبر: 875219
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
با واگذاری حمام تاریخی به مجموعه تاریخی بسطام؛
سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان از انعقاد تفاهم‌نامه ارتقای کیفی ابنیه مجموعه تاریخی بسطام که پربازدیترین سایت گردشگری در استان است خبرداد.
حامد عادل بااعلام این خبر افزود: این تفاهم‌نامه با هدف ارتقاء کیفی ابنیه مجموعه تاریخی بسطام و بافت پیرامون آن، بین شهرداری و پایگاه میراث فرهنگی بسطام به امضاء رسیده است.

وی گفت: این تفاهم‌نامه در راستای همکاری‌های مشترک سازمان میراث فرهنگی و شهرداری در زمینه معرفی آثار، آموزش شهروندی و حفاظت و مرمت آثار تاریخی کشور و ... منعقد شده است.

عادل افزود: بر اساس این تفاهم نامه حمام تاریخی بسطام از طرف شهرداری به پایگاه میراث فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان برای انجام مرمت و راه‌اندازی دفتر پایگاه مجموعه به مدت چهار سال واگذار شد.

وی گفت: اجراي پروژه‌هاي تحقيقاتي- كاربردي در حوزه میراث فرهنگی، ارائه سمينارها، دوره‌هاي تخصصي و كارگاه هاي آموزشي كوتاه مدت، تدوين و تاليف اسناد و مدارك علمي و تبادل آنها، هدايت و حمايت از پايان نامه‌های تحصيلی در مقاطع مختلف در راستای نيازهای تحقيقاتی، حمایت، مرمت و حفاظت از آثار ارزشمند معماری شهر بسطام در همکاری‌های متقابل از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان گفت: شاخص‌ترین تعهد شهرداری بسطام، براین اساس،  در اختیار قراردادن حمام مجموعه تاریخی بسطام به پایگاه میراث فرهنگی برای مدت چهار سال است.

حمام مجموعه تاریخی بسطام از یادگاران دوره قاجار است و جنب مدرسه شاهرخیه واقع شده و مجموعه بایزید بسطامی نیز، شامل آثاری از دوران سلجوقی به بعد است و در کنار آن مرقد و خانقاه متعلق به «ابویزید طیفور بی عیسی بن سروشان بسطام» ملقب به «سلطان العارفین» و از عرفای نامی و مشهور ایران در قرن سوم هجری قمری قرار دارد.مجموعه بایزید بسطامی شامل خانقاه بایزید، رواق صفوی، منار بسطام، مسجد بایزید بسطامی، مسجد بسطام، امامزاده محمد، برج کاشانه، گنبد غازان خان و مدرسه شاهرخیه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار