کد خبر: 875201
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
به همت حضور خیرین؛
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: به همت حضور خیرین نخستین مرکز هاسپیس در مشهد در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید تا قسمتی از خدمات مورد نیاز طب تسکینی در اختیار بیمارانی که در مراحل انتهایی بیماری خود قرار دارند ارائه شود.

دکتر کاظم انوری در خصوص خدمات در حال ارائه طب تسکینی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: طب تسکینی عموما مختص به بیماری سرطان نیست؛ اما حدود ۷۰ درصد از خدمات خود  را در حوزه بیماری سرطان ارائه می دهد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سوی وزارت بهداشت محوریت توسعه طب تسکینی در کشور را بر عهده دارد و در این راستا به ارائه خدمات مورد نیاز به بیماران می پردازد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: در پی دستور از وزارت بهداشت؛ طب تسکینی در بیمارستان امید به اجرا در آمد و هر هفته در روزهای سه شنبه متخصصین انکولوژیست، طب تسکینی، تغذیه، روانپزشک و تسکین درد در این مرکز درمانی حضور و بیماران ارجاعی را که در طول هفته معرفی شده اند مورد حمایت قرار می دهد.

 مدیر گروه رادیوتراپی و انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراز داشت: طب تسکینی در بیمارستان امید به ارائه آموزش حضوری در حوزه های تغذیه، دارو و مداخله ای در خصوص دردهایی که نیازمند مداخله هستند می پردازد که این امر رضایت بیماران را نیز به دنبال داشته است.

 دکتر انوری به انجام دوره های آموزشی طب تسکینی در بیمارستان امید اشاره و تاکید کرد: آموزش طب تسکینی پزشکان عمومی در قالب کارگاهی به مدت چهار هفته در بیمارستان امید برگزار شد و دوره عملی این کارگاه ها نیز در بخش های بیمارستان به اجرا در آمد.

 وی خاطر نشان کرد: برنامه آموزشی پزشکان عمومی در شهرستان های تابعه دانشگاه نیز اجرایی و شرکت کنندگان با کلیات طب تسکینی آشنا شدند؛ تا اجباری جهت حضور یک بیمار نیازمند به طب تسکینی جهت انتقال به شهرهای بزرگ وجود نداشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: دوره آموزشی طب تسکینی پرستاران نیز به صورت کشوری بزودی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود که در مجموع می توان گفت جایگاه طب تسکینی در مشهد منجر به ایجاد اتفاقات خوشایند برای این شهر خواهد شد.

 مدیر گروه رادیوتراپی و انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ایجاد مرکز هاسپیس در مشهد خبر داد و افزود: هاسپیس مرکزی جهت نگهداری بیمارانی خواهد بود؛ که در نهایت تا چند هفته دیگر به دلیل شدت بیماری جان خود را از دست خواهند داد.

وی ادامه داد: این مرکز در چهار هزار متر مربع در پنج طبقه توسط بنیاد خیریه دکتر خطیب در حال ساخت بوده  و دارای بخش های بستری، دی کلینیک و مراقبت های پرستاری می باشد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز داشت: این مرکز به عنوان مرکز جامع طب تسکینی در مشهد ساخته می شود و دانشگاه علوم پزشکی نقش نظارتی و آموزش و تربیت نیروهای این مرکز را بر عهده خواهد داشت.

مدیر گروه رادیوتراپی و انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت:در حال حاضر در تلاش جهت ارتقای یکی از مراکز سالمندان شهر به مرکز هاسپیس هستیم تا در این مرکز قسمت مخصوص ارائه خدمات طب تسکینی را با نظارت و ارائه آموزش های لازم از سوی دانشگاه ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: با ایجاد مرکز جامع طب تسکینی قسمتی از خدمات هاسپیس به شکل بستری و قسمتی نیز به شکل حضور تیم در محل انجام می شود؛ که هر دو طریق در این مرکز فعال خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: این مرکز در غرب مشهد در منطقه سرافرازان جنب مرکز رادیوتراپی و آنکولوژی رضا واقع خواهد شد که در حال حاضر کار ساختمانی مرکز در دست اقدام است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار