کد خبر: 875133
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
مدير ارشد اجرايي رنو گفت: «مشخص است اگر تجارت با ايران غيرممكن شود با همكاري يكديگر برنامه‌اي طراحي مي‌كنيم كه تجارتمان در آنجا را تعليق كنيم.»
به گزارش آسوشيتدپرس، شركت خودروسازي رنو اعلام كرد تا سال 2022 نيمي از مدل‌هايش الكترونيك و هيبريدي خواهد بود و اين شركت به شدت در حال سرمايه‌گذاري روي خودروهاي روباتيك است كه به ميزان زيادي استقلال عمل دارند. 
رنو يك برنامه استراتژيك را منتشر كرده است كه در نظر دارد تا درآمد سالانه اين شركت را از 51 ميليارد يورو در سال گذشته به 70 ميليارد يورو تا سال 2022 برساند و اين هدف تا حدي از طريق تلاش براي دو برابر كردن فروش خودروهاي توليدي اين شركت در خارج از بازارهاي سنتي‌اش در اروپا و به ويژه در روسيه و چين محقق خواهد شد. 
كارلوس گوسن، مدير ارشد اجرايي گروه رنو زماني‌كه در مورد اين طرح توضيح مي‌داد، در پاسخ به چالش‌هاي پيش روي اين شركت در ايران با توجه به احتمال اعمال مجدد تحريم‌ها عليه اين كشور گفت: «مشخص است اگر تجارت با ايران غيرممكن شود، ما با همكاري يكديگر برنامه‌اي طراحي مي‌كنيم كه تجارتمان در آنجا را تعليق كنيم اما اين اقدام به هيچ وجه به معناي اين نيست كه ايران را ترك مي‌كنيم.»
شركت رنو پيش از تشديد تحريم‌هاي غرب عليه ايران به بهانه برنامه هسته‌اي در اين كشور فعال بود و زماني‌كه اين تحريم‌ها در سال 2015 برداشته شد، در ميان نخستين شركت‌هاي بزرگي بود كه به ايران بازگشت. 
گوسن تأكيد كرد: «بازار ايران پتانسيل زيادي دارد. اگر ما نتوانيم آنجا بدون درنگ فعاليت كنيم پس براي يك سال، دو يا سه سال در آنجا فعاليت مي‌كنيم، زيرا من فكر نمي‌كنم كه اين موقعيتي باشد كه براي هميشه ادامه يابد.»


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار