کد خبر: 875000
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
شب‌های فرهنگی کردستان یکی از کم‌نظیرترین برنامه‌های برج میلاد بود
مدیرعامل برج میلاد تهران گفت: به منظور پاسداشت فرهنگ غنی و اصیل ایرانی، خانه اقوام ایران در یادمان ملی ایرانیان را بنا می‌کنیم.

به گزارش جوان از کردستان، علی درویش‌پور در مراسم قدارانی از حضور نمایندگان استان‌های شرکت‌کننده در مراسم شب‌های فرهنگی در برج میلاد تهران، شب‌های فرهنگی کردستان را یکی از کم‌نظیرترین برنامه‌های اجرا شده در برج میلاد نام برد.

مدیرعامل برج میلاد اذعان کرد: ما در برج میلاد تهران قصد داریم به منظور پاسداشت فرهنگ غنی و اصیل ایرانی، خانه‌ اقوام ایران را در یادمان ملی ایرانیان بنا کنیم که متعلق به همه‌ ایرانیان است.

درویش‌پور افزود: از فرهیختگان هر استان دعوت می‌کنیم و فضایی در اختیارشان قرار می‌دهیم تا به ‌صورت ماهانه و یا فصلی نشست‌هایی را برگزار کنند و با تجربه‌ای که در تابستان امسال کسب کرده‌اند، برای برنامه‌های آینده برنامه‌ریزی کنند.

وی معرفی و پرداختن به فرهنگ غنی اقوام ایرانی را مایه سربلندی ایران دانست و گفت: ما با تمام توان در خدمت عزیزان برای برگزاری برنامه‌های غنی فرهنگی هستیم.

درویش‌پور، مقیم مرکزبودن بخش زیادی از هموطنان‌مان را حسن تهران برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی خواند و افزود: شاید معدود استانی باشد که چنین جمعیتی را از استان‌های مختلف کشور در خود جای داده باشد و ما حتم داریم با اطلاع‌رسانی وسیع و به‌موقع می‌توان جمعیت بسیار زیادی را پای این برنامه‌های فرهنگی آورد و فرهنگ غنی ایرانی را به آنان معرفی کرد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان‌ها نیز در این مراسم، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان شب‌های فرهنگی در برج میلاد، گفت: برگزاری این شب‌ها کار آسانی نبود و خوشحالیم که با همکاری همه‌ عزیزان به ‌خوبی انجام گرفت.

عادل مزاری افزود: بسیار باارزش است وقتی می‌بینیم گردشگرانی به استان‌های دوردست سفر می‌کنند و اذعان دارند شب‌های فرهنگی استان‌ها در برج میلاد این انگیزه را در آن‌ها ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: چنین برنامه‌هایی موجب معرفی میراث فرهنگی و اجتماعی استان‌های مختلف کشورمان می‌شود و همچنین به رونق اقتصادمان نیز کمک بزرگی می‌کند.

رئیس دبیرخانه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در پایان ابراز امیدواری کرد: برنامه‌هایی از این دست با قوت و همت بیشتری در برج میلاد تهران و سایر مکان‌ها برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز از شب‌های فرهنگی استان‌ها در برج میلاد تهران به نیکی یاد کرد و ضمن قدردانی از بانیان، گفت: معتقدم چنین برنامه‌هایی نیاز فرهنگ ما است.

جلال شریعتی افزود: امیدواریم در برنامه‌های آتی، مدت این برنامه‌ها بیشتر شود تا بتوانیم فرهنگ استان و شهر خود را بهتر معرفی کنیم.

جلال شریعتی رئیس شورای شهر سنندج، یوسف اسدی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و سرکوت نجفی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است؛ شب‌های فرهنگی استان‌ها با هدف معرفی هرچه بیشتر فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان از اواسط مردادماه تا پایان شهریورماه سال جاری در محل برج میلاد تهران برگزار شد.

برنامه شب‌های فرهنگی کردستان در تاریخ 19 و20 شهریور ماه سال‌جاری و به مدت دو شب با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در برج میلاد تهران برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر