کد خبر: 874974
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
رییس اتاق بازرگانی:
 رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت : 15درصد از ماشین آلات خط تولید واحدهای صنعتی این استان بعد از برجام و با افزایش ارتباط تجاری با شرکت های اقتصادی جهان نوسازی شد.
علی اصغر جمعه ای افزود : تا پایان سال 97 بیش از 20 درصد دیگر از ماشین آلات خط تولید واحدهای صنعتی این استان نوسازی خواهد شد.
وی اظهارداشت : با نوسازی ماشین آلات واحدهای صنعتی ، کیفیت کالاهای تولیدی به میزان قابل توجه ای افزایش می یابد و این امر در کاهش هدر رفت انرژی و رفع مشکل بازار فروش تاثیرگذار است.
وی اضافه کرد : برجام در افزایش رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در چند سال گذشته بسیار تاثیرگذار بوده است و صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان قدردان زحمات دولت به دلیل ورود سرمایه گذاران ایران به بازارهای جهانی هستند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان خاطرنشان کرد : اکنون بیش از 25 درصد از واحد های صنعتی و تولیدی استان غیرفعال و نیمه فعال است که باید با اتخاذ تدابیر راهبردی برای کاهش نرخ بیکاری و بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید تلاش کرد.
جمعه ای تصریح کرد: برگزاری همایش های اقتصادی تنها به افزایش اشتغال و رونق اقتصادی منجر نمی شود بلکه باید برای راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در سمنان به ظرفیت های موجود و زیرساخت ها هم توجه شود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت : بیش از چهار هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در 2 سال گذشته به واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان پرداخت شد که این امر در میان و بلندمدت به کاهش آمار بیکاری می انجامد.
 در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار