کد خبر: 874926
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
گينه، شروع كار نوجوانان ايران در جام جهاني
نوجوانان فوتبال ايران در حالي از امروز رقابت‌هاي خود در جام جهاني را آغاز مي‌كنند كه بايد در مرحله مقدماتي با سه تيم سخت در گروه خود روبه‌رو شوند.
فريدون حسن

نوجوانان فوتبال ايران در حالي از امروز رقابت‌هاي خود در جام جهاني را آغاز مي‌كنند كه بايد در مرحله مقدماتي با سه تيم سخت در گروه خود روبه‌رو شوند. شاگردان عباس چمنيان در جام جهاني هند با تيم‌هاي آلمان،‌ گينه و كاستاريكا در گروه C مسابقات همگروه هستند. نگاهي به عملكرد تيم‌هاي حريف در ادوار گذشته جام جهاني به خوبي نشان مي‌دهد كه نوجوانان ايران براي صعود از اين گروه راه دشواري را در پيش دارند. گينه حريف امروز يوزهاي نوجوان كه از ساعت 18 برابر ملي‌پوشان ايران قرار مي‌گيرد، تيمي قدرتي است كه مانند تمام تيم‌هاي آفريقايي، فوتبالي فيزيكي و درگيرانه را اجرا مي‌كند. گينه‌اي‌ها در كارنامه خود كسب عنوان چهارمي اولين دوره رقابت‌هاي جام‌جهاني نوجوانان را دارند و در سال‌هايي كه در اين مسابقات حضور داشته‌اند، تيمي ســختكوش و پرتلاش نشان داده‌اند.

آلمان اما دومين حريف شاگردان چمنيان است كه روز سه‌شنبه از ساعت 18مقابل ايران قرار مي‌گيرد، تيمي برخاسته از فوتبال باكلاس و بابرنامـــه ژرمن‌هـا، هرچند كه اين تيم تاكنون در كسب عنوان قهرماني اين مسابقات ناكام مانده، اما در دو دوره پي‌درپي يعني در سال‌هاي 2007 و 2011 روي سكوي سوم ايستاده و در سال 1997 هم عنوان نايب‌قهرماني را از آن خود كرده است. سطح بالاي فوتبالي كه اين تيم ارائه مي‌دهد در سايه دوندگي و تلاش بازيكنانش كه براساس اصول فوتبال آلمان بازي را تا دقيقه 90 ادامه مي‌دهند، به خودي خود از سختي كار نوجوانان ايران مقابل اين حريف حكايت دارد.  حكايت سومين حريف، اما كمي متفاوت است. جمعه پيش‌رو نوجوانان ايران از ساعت 15 برابر كاستاريكا قرار مي‌گيرند، حريفي كه بي‌شباهت به ايران نيست، اما به هر حال از امريكاي جنوبي مي‌آيد و جزو تيم‌هاي شناخته شده است، بنابراين به هيچ عنوان نبايد آن را دست‌كم گرفت. با تمام اين اوصاف نبايد از توانمندي نوجوانان ايران نيز به سادگي گذشت. دو پيروزي خوب در اردوي تداركاتي مقابل فرانسه و مكزيك نشان داد كه شاگردان چمنيان عزم خود را براي تاريخ‌سازي جزم كرده‌اند. به قول سرمربي تيم، نوجوانان ايران به خودباوري لازم رسيده‌اند. حالا بايد منتظر ماند و ديد كه اين آمادگي در بازي امروز چگونه خود را نشان مي‌دهد. بدون ترديد كسب نتيجه مطلوب مقابل گينه گام بلندي براي رسيدن به مرحله بعدي مسابقات است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار