کد خبر: 874910
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
امام جمعه شاهین دژ :
امام جمعه شاهین‌دژ گفت: زمانی باید با سران فتنه با رافت اسلامی برخورد می‌شد که آنها توبه کرده و از کار خود پشیمان می‌شدند و در برخورد با سران فتنه نباید به"حصر"بسنده می‌شد.

به گزارش  جوان وبه نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شاهین‌دژ با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به اینکه انسان حب بقاء در این دنیا را دارد افزود: با توجه به اینکه هیچ کس در این دنیای فانی باقی نمی‌ماند، برای همین با راهکارهایی می‌توان وحشت این جدایی را کاهش داد.

وی تصریح کرد: یکی از این روش‎ها، تهذیب معرفت است یعنی انسان بداند که مرگ به معنای فانی شدن نیست بلکه گذر از یک جهان به جهان دیگر است، بنابراین اگر آدمی به این مسئله معرفت و شناخت لازم داشته باشد، جدایی از این دنیا برایش آسان می‌شود.

امام جمعه شاهین‌دژ با تاکید بر اجتناب از گناه بیان کرد: بی‌شک اگر گناهان انسان کمتر باشد می‌تواند از این دنیا به راحتی جدا شود و در این رابطه، امام علی(ع) فرمود اجتناب از گناهان و توفیق به کار خیر سبب پیدا کردن استعداد جدایی دنیوی می‌شود.

وی عمل به فرایض دینی را از سایر راهکارهای جدایی از این دنیا بیان کرد و اظهار داشت: اگر انسان به واجبات دینی خود عمل کند، در آن صورت جدایی دنیوی برایش آسان شده و از سوی دیگر محبت دنیوی نیز سبب دشواری جدایی انسان از این جهان می‌شود.

فصیح‌نیا با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: انسان موجودی اجتماعی بوده و نیاز به حاکم و مجری قانون دارد که مجری آن نیز ناجا است و در این رابطه، نیروی انتظامی باید قاطعیت، عزت و اقتدار داشته و از خشونت و بی‌احترامی بپرهیزد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه پلیس دفاع از ارزش‌های اسلامی است افزود: از سوی دیگر مردمداری و اخلاق اسلامی، تجهیز به دانش و فناوری روز و دوری از فساد و رشوه باید در دستور کار نیروی انتظامی قرار گیرد.

 

امام جمعه شاهین‌دژ در ادامه با اشاره به جدایی اقلیم کردستان عراق بیان کرد: در این زمینه چندی پیش وزیر دادگستری اسرائیل از این تجزیه و جدایی حمایت کرد در حالی که به اعتقاد رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه‌پرسی در کردستان عراق خیانت به منطقه محسوب شده چون آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد اسرائیل بزرگ و اخلاف‌افکنی در منطقه هستند.

وی تصریح کرد: بی‌‌شک اگر اقلیم کردستان عراق تجزیه شده و مستقل شود، از لحاظ سیاسی، اقتصادی و امنینی، با شکست مواجه می‌شوند.

فصیح‌نیا با اشاره به مجالست اخیر دو تن از مسئولان ارشد نظام با سران فتنه در حسینیه جماران افزود: در این رابطه رسانه‌های ضدانقلاب نیز از این موضوع بهره‌برداری کرده در حالی که سران فتنه در سال 88 اصل انتخابات را زیر سوال بردند و بدون سند، ادعا کردند که در انتخابات تقلب شده است.

وی گفت: علاوه بر آن، آنان با آبروی نظام اسلامی بازی کرده و ناجوانمردانه در ماه محرم به خیمه‌های عاشورایی مردم حمله کردند و حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی را در خطبه‌های نماز جمعه گریاندند.

امام جمعه شاهین‌دژ افزود: اما سوال اینجا است که چرا نظام اسلامی با این سران فتنه با رافت اسلامی برخورد کرد در حالی که مسئله حصر، حکم اسلامی نبود چون زمانی باید با فتنه‌گران با رافت اسلامی برخورد می‌شد که آنها توبه کرده و از کار خود پشیمان می‌شدند اما اگر با برخی جرم‌ها با رافت اسلامی برخورد شود، مجرمان جری‌تر می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر