کد خبر: 874818
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
فرمانده انتظامی استان اردبیل:
فرمانده انتظامی استان اردبیل از رشد 70 درصدی جرایم یارانه‌ای و فضای مجازی در استان اردبیل دریک سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سردار حسین عبدی در آستانه هفته نیروی انتظامی و در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: جرایم رخداده در فضای مجازی اعم از کلاهبردی، دسترسی به اطلاعات خصوصی و موضوعات دیگر به شدت در جریان است و پلیس فتا تلاش می‌کند تا با عوامل این جرایم به شدت برخورد کند.

وی با بیان اینکه هیچ جرایمی به اندازه جرایم یارانه‌ای در استان با رشد روبه‌رو نبوده است گفت: در کنار این جرایم نزاع و درگیری نیز در صدر جرایم رخداده در استان محسوب می‌شود به طوری که در 6 ماهه امسال 4 هزار و 400 مورد نزاع و درگیری دراستان اردبیل رخداده است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه نزاع و درگیری بیشترین فراوانی را در بین جرایم در استان به همراه داشته است، عنوان کرد: در بحث مواد مخدر و کشف محموله‌های مربوط به هروئین ما با یک وضعیت بی‌سابقه و استثنایی در استان روبه‌رو هستیم به طوری که در سال جاری ما موفق شدیم محموله‌های 20 و 30 کیلویی هروئین را در استان کشف کنیم که یک آمار بی‌سابقه محسوب می‌شود.

عبدی ادامه داد: مجموع کشفیات مواد مخدر در استان اعم از صنعتی و سنتی 17 درصد رشد داشته است این میزان یک رقم قابل توجه محسوب می‌شود.

 

کشف 83 درصدی سرقت در اردبیل

وی با ارائه آماری از وضعیت سرقت در استان اردبیل تصریح کرد: در یک سال گذشته ما با مجموع وقوع سرقت خرد با کاهش 4 درصدی روبه‌رو بودیم به طوری که دستگیری سارقان 4 درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل یادآور شد: 4 درصد دستگیرشدگان در حوزه سرقت دارای تحصیلات عالی بوده و 68 درصد آنها نیز بیکار محسوب می‌شوند.

رئیس پلیس استان با بیان اینکه 27 درصد سرقت‌ها در استان از نوع سرقت‌های مهم و 73درصد سرقت خرد بوده است، گفت: 83 درصد این سرقت‌ها تاکنون کشف شده است.

عبدی در مورد وضعیت تصادفات اعم از تصادفات فوتی و جرحی گفت: تصادفات فوتی درون شهری در استان اردبیل 31 درصد و برون‌شهری نیز 23 درصد کاهش یافته است.

وی مجموع جان باختگان تصادفات درون شهری و برون شهری را با 25 درصد کاهش به نسبت سال‌های گذشته یادآور شد و گفت: در حالی که در سال‌های گذشته تعداد کشته‌شدگان ما 196 نفر بودند در یک سال اخیر این تعداد به 147 نفر کشته کاهش یافته است به طوری که 42 نفر کاهش فوتی‌ها را در تصادفات درون شهری و برون شهری شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در 6 ماهه امسال از لحاظ فوتی‌های تصادفات درون شهری در رتبه دوم و در مجموع فوتی‌های درون شهری و برون شهری در جایگاه سوم قرار داریم گفت این نشان از ارتقای فرهنگ قانون‌مداری در استان اردبیل که الحمدالله جای خود را پیدا کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر