کد خبر: 874625
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
در 6 ماهه سالجاری صورت گرفت؛
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: مصرف انرژی و پیک بار مصرف برق در استان سمنان در 6 ماهه سالجاری رشد چشمگیری داشته است.

 سیدمحمد موسوی زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: کمیته مدیریت انرژی، ناظر بر حامل های انرژی و مدیریت این حامل ها با نگاه بلند مدت است و به عنوان زیرمجموعه ی شورای فنی استان فعالیت می کند.

موسوی زاده افزود: براساس یک پژوهش بین المللی که برای شناسائی 10 چالش بزرگ دنیا صورت گرفته، اولین موضوع بحث انرژی است و توجه به موضوع مدیریت مصرف یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه استان سمنان در 6 ماهه اول امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل به لحاظ مصرف انرژی و پیک بار رشد چشمگیری داشته است، افزود: پیام این رشد مصرف این است که می باید برای استفاده بهینه در مصرف، به فکر مدیریت انرژی باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان تصریح کرد: رویکرد این کارگروه، بهره گیری و به کارگیری منسجم قوانین، دستورالعمل ها و بخشنامه های مربوط به مدیریت مصرف منابع انرژی و اصلاح الگوی مصرف و همچنین اجرای اقدامات و برنامه های فرهنگی و بدون هزینه برای فرهنگ سازی این مهم است.

وی با تأکید بر ترسیم نقشه راه انرژی استان با مشارکت بخشهای مختلف خصوصی و دولتی، اظهار داشت: در این زمینه می بایست چشم اندازی پنج یا 10 ساله در بخشهای تولید، انتقال و توزیع را برنامه ریزی و مشخص کرده و بر اساس آن حرکت نمائیم.

موسوی زاده با عنوان این که تعیین برچسب انرژی ساختمان های اداری، از جمله هدف این کمیته است یادآور شد: پیگیری و اجرای این کار، نیاز به اراده و تعامل دارد و در تمامی بخشها به ویژه ادارات و ساختمان های عمومی و اداری، امکان عملیاتی نمودن آن وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان خاطرنشان کرد: لزوم تأمین 20 درصد مصرف انرژی ادارات از طریق انرژی های تجدیدپذیر، الزام بهره گیری از مولّدهای اضطراری در راستای اجرای بند 2 تصویب نامه هیأت وزیران و اجرای ماده 15 فصل چهارم قانون اصلاح الگوی مصرف مبنی بر لزوم خرید تجهیزات و کالاهای داخلی با بالاترین راندمان انرژی، به عنوان مهم ترین اهداف این کمیته به شمار می رود.

قدرت الله ابک  مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان با بیان اینکه جمع بندی و پیگیری پیشنهادهای اعضای این کارگروه بسیار مهم است و خروجی این نشست ها می تواند در جلسات شورای فنی ارائه ، مصوب و اجرائی گردد، گفت: برای ساختمان هائی که در حال ساخت هستند ، نباید هر گونه سیستم گرمایشی و سرمایشی استفاده شده بلکه می باید با بهره مندی از شرایط ماده 19و بررسی نیازها با وضعیت موجود این موضوع اجرائی شود.

وی اظهار کرد: نقش نظام مهندسی ساختمان و نظارت مستمر این سازمان در پیگیری و اجرای موضوعات مرتبط با مدیریت مصرف بهینه ساختمان ها از نکات اساسی و کلیدی است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از انرژی های تجدید پذیر به عنوان یک هدف مهم این کمیته می بایست پیگیری گردد یادآور شد: تغییر را باید از خودمان شروع کنیم و چنانچه مدیریت انرژی در افراد به نحو شایسته ای فرهنگ سازی شود ، این موضوع در جامعه نیز نهادینه خواهد شد .

گفتنی است: این نشست با حضور معاون فنی سازمان برنامه و بودجه ، مدیران شرکت های گاز و  پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود، مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی و نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، شهرداری و دانشگاه آزاد سمنان، در قالب کمیته مدیریت انرژی و به میزبانی شرکت توزیع برق استان سمنان به اجرا درآمده و بنا شد پیشنهادهای عملیاتی این جلسه در بخش مدیریت انرژی، جهت تصویب به شورای فنی استان ارائه گردد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار