کد خبر: 874074
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
اشرف رامين

توجه ويژه به جانبازان و معلولان کشور از جمله اهداف مهم ورزش ايران است. ورزشکاران جانباز و معلول در اين سال‌ها و به خصوص پس از پيروزي انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس براي به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس کشورمان تلاش زيادي کرده‌اند. موفقيت‌هاي پارالمپين‌هاي ايران در ادوار مختلف پارالمپيک در دنيا زبانزد خاص و عام است. محمود خسروي‌وفا، رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين از جمله مديراني است که در پيشرفت ورزش اين قشر نقش مهمي ايفا کرده است. او به پيشرفت ورزش پارالمپيک اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «در ابتدا نياز مجروحان جنگ از جمله خلبانان و ملوانان به عنوان ضرورت فعاليت ورزش پارالمپيکي براي توانمندسازي آنها مطرح بود، اما به مرور هدف حضور آنها در جامعه باعث ظهور و بروز بازي‌هاي پارالمپيک شد تا جايي‌که اکنون برخي رکوردهاي پارالمپيک حتي بيشتر و بهتر از رکوردهاي المپيک است که مي‌توان به برخي مواد در رشته‌هاي دووميداني و وزنه‌برداري اشاره کرد، ضمن اينكه در وزنه‌برداري ورزشکاران ايراني پيشتاز هستند.»

به گفته خسروي‌وفا انقلاب اسلامي اوج شکوفايي ورزش جانبازان است: «حوزه ورزش جانبازان و معلولان نيز يکي از مولودها و ثمره‌هاي ارزشمند انقلاب اسلامي است که ورزش جانبازان دوران انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و معلولان را حمايت مي‌کند. ورزش پارالمپيکي ايران در دنيا بنا بر گفته رئيس کميته بين‌المللي پارالمپيک مطرح و پيشتاز است، به طوري‌که او معتقد است ظرفيت ورزش ايران در بازي‌هاي پارالمپيک در بين 10 کشور اول دنياست و در ابعاد توسعه‌اي نيز الهام‌بخش تمام کشورهاست.» بالا رفتن سن جانبازان نکته‌اي است که فدراسيون جانبازان معلولين برنامه ويژه‌اي براي آن دارد: «جانبازان جنگ تحميلي رفته‌رفته پا به سن گذاشته‌اند و دوران قهرماني آنها سپري شده است.

دوران قهرماني بسياري از جانبازان نيز هنوز تمام نشده، چراکه در همين المپيک ريو به مدال رسيدند و در رقابت‌هاي کشوري هم نقش پررنگي در کسب مدال‌ها دارند، از طرفي با توجه به اينکه ايران در منطقه‌اي قرار دارد که کشورهاي هم‌مرز داراي ناامني هستند و اشرار نيز در مناطق مرزي حضور دارند، براي حضور جانبازان جوان هم برنامه‌ريزي کرده‌ايم و اکنون مي‌توانم بگويم جوان‌ترين معدل سني را در ورزشکاران پارالمپيکي داريم. جايگاه ارزشمند جانبازان که بخشي از امنيت و اقتدار ايران مديون ايثارگري آنهاست. اکنون در تمام مراکز استان‌ها و حتي برخي شهرهاي بزرگ مجموعه‌هاي ورزشي اختصاصي براي جانبازان و معلولان داريم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار