کد خبر: 873943
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
رئيس كميسيون آموزش مجلس:
رئيس كميسيون آموزش توضيحاتي درباره زمان تكميل گزارش تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان ارائه كرد. 
محمدمهدي زاهدي رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بيان اينكه حجم زياد كار منجر به طولاني شدن زمان تكميل گزارش تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان شده است، گفت: صندوق ذخيره داراي هولدينگ‌هاي متعددي است كه هر كدام داراي شركت‌هاي گوناگون و اين شركت‌ها نيز شامل شركت‌هاي اقماري هستند بنابراين بررسي كامل اين زنجيره، نياز به زمان زيادي دارد. وي با اشاره به اينكه طي بررسي شاهد تخلفات عديده، رانت خواري و سوء استفاده مالي بوديم، ادامه داد: ما در بررسي‌هاي خود قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌هايي را مشاهده كرديم كه معلوم نيست چرا منعقد شده‌اند و منابع مالي آ‌نها از كجا آمده و قرار است چگونه هزينه شوند. 
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات با بيان اينكه امكان بررسي همه موارد در اين فرصت 9 ماهه وجود نداشت، تأكيد كرد: بحث تخلف در صندوق ذخيره فرهنگيان بسيار جدي است و اگر بخواهيم به طور كامل به آن رسيدگي كنيم، حداقل چهار سال زمان نياز داريم. زاهدي تصريح كرد: اگر يك بررسي جامع و همه‌جانبه در اين باره انجام شود، به ابعادي مي‌رسيم كه نشان مي‌دهد اصولا در صندوق ذخيره فرهنگيان و هولدينگ‌ها و شركت‌هاي اقماري متعلق به آن، فساد مالي تبديل به يك روند معمولي شده به گونه‌اي كه گويا اصلا تخلفي صورت نگرفته است. 
نماينده مردم كرمان با اشاره به اينكه اين تخلفات آنقدر عادي و در حجم چند ميلياردي رخ داده كه به راحتي با اعداد و ارقام بازي مي‌شود، افزود: براي مثال در بانك سرمايه حدود ۱۳ هزار ميليارد تومان وام داده شده كه ۹ هزار ميليارد تومان يعني ۷۰ درصد كل اين مبلغ مشكوك‌الوصول است به اين معني كه احتمال بازپس‌گيري آن بسيار ضعيف است به اين دليل كه اعتبارسنجي صورت نگرفته و بعضي از اين وام‌ها به صورت دستوري و بدون تضمين‌هاي لازم اعطا شده است. وي درباره زمان قرائت گزارش نهايي در صحن علني اظهار كرد: در صورتي كه سه ماه ديگر مدت تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان براي بررسي ابعاد ديگري از تخلفات تمديد شود، قرائت گزارش در صحن احتمالاً به پايان سال موكول مي‌شود اما اگر مدت تهيه گزارش تمديد نشود، نتيجه نهايي دو ماه ديگر به صحن علني مي‌آيد. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
اینم بسپرین شامل مرور زمان شه ، کی مرده کی زنده ، علی برکت ا........
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار