کد خبر: 873930
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
حجتي عنوان كرد
وزير جهاد كشاورزي گفت: دولت با اختصاص 5 هزار ريال يارانه به توليدكنندگان در ازاي توليد هر كيلو كشمش و تعيين و برخورداري ازتعرفه ترجيحي براي واردات موز در ازاي صادرات كشمش، ازصادركنندگان حمايت مي‌كند. 
به گزارش وزارت جهاد كشاورزي، محمود حجتي در جلسه هم‌انديشي و اتخاذ تصميم لازم براي محصول كشمش در سال جاري با بيان اينكه ظرفيت‌هاي قابل توجه و بازارهاي جديدي براي عرضه محصولات كشاورزي وجود دارد، گفت: بخش عمده‌اي از محصولات باغي از جمله كشمش، پسته و زعفران با هدف صادرات توليد مي‌شود و ضرورت دارد توليد و عرضه اين محصولات متناسب با نياز بازارهاي هدف و در زنجيره صورت گيرد. وزير جهاد كشاورزي تقويت عرضه محصولات كشاورزي در بورس كالا را ضروري برشمرد و افزود: درحال حاضر، محصولات ذرت و جو به طور كامل و همچنين محصولاتي نظير پسته و زعفران نيز در بورس كالاي كشاورزي عرضه مي‌شود. 
حجتي با اشاره به اينكه سياست‌هاي حاكم و ناظر اقتصادي دولت، پايين آوردن سود تسهيلات بانكي است، از تعيين سود ۱۵ درصدي براي تسهيلات فعاليت‌هاي بخش كشاورزي خبر داد و گفت: اين نرخ سود پايين‌ترين نرخ سود تسهيلات اعطايي است ولي براي قابل رقابت شدن توليدات كشاورزي، تسهيلات بخش كشاورزي بايد با سود كمتر از اين در اختيار بهره‌برداران قرار گيرد. 
وي سود تسهيلات بانكي بخش كشاورزي كشورهاي منطقه از جمله آذربايجان و تركيه را ۳ تا ۴ درصد عنوان كرد و افزود: كاهش نرخ تورم و تناسب نرخ سود تسهيلات با نرخ تورم از سياست‌هاي اقتصادي دولت است. وزير جهاد كشاورزي خاطرنشان كرد: دولت با اختصاص 5 هزار ريال يارانه به توليدكنندگان در ازاي توليد هر كيلوگرم كشمش و همچنين تعيين و برخورداري از تعرفه ترجيحي براي واردات موز در ازاي صادرات كشمش، از باغداران و صادركنندگان اين محصول حمايت مي‌كند. حجتي بر لزوم اصلاح روش‌هاي توليد انگور و شيوه‌هاي نگهداري، فرآوري و فروش محصول كشمش تأكيد كرد و گفت: روش سنتي خريد تضميني كشمش از سوي سازمان تعاون روستايي با مشاركت توليدكنندگان و تشكل‌ها و صنايع مرتبط بايد تغيير و سازمان تعاون روستايي نيز از تشكيل نهادها در اين زمينه حمايت كند. 
وي با بيان اينكه بازار كشمش همچون پسته و زعفران بايد به سمت تثبيت قيمت‌ها حركت كند، اظهار داشت: رؤساي سازمان‌هاي جهاد كشاورزي استان‌ها بايد نسبت به شناسايي و رفع مشكلات توليد، فرآوري و بازاررساني محصول كشمش اقدام كنند. در اين جلسه، معاون امور باغباني وزارت جهاد كشاورزي نيز اظهار داشت: در حال حاضر ۷۵ ميليون تن انگور در دنيا توليد مي‌شود كه از اين ميزان يك ميليون و ۱۰۰ هزار تن كشمش به دست مي‌آيد. محمدعلي طهماسبي بر ضرورت حضور مؤثر تشكل‌ها در زنجيره‌هاي توليد و حمايت از صادرات كشمش تأكيد كرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار