کد خبر: 873747
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
تصاوير ماهواره‌هاي جاسوسي نشان مي‌دهد كه كره‌‌جنوبي به دنبال گسترش برنامه دفاعي خود در مقابل تهديدات كره‌شمالي با استفاده از زيردريايي‌هاي هسته‌اي‌ است.
تصاوير ماهواره‌هاي جاسوسي نشان مي‌دهد كه كره‌‌جنوبي به دنبال گسترش برنامه دفاعي خود در مقابل تهديدات كره‌شمالي با استفاده از زيردريايي‌هاي هسته‌اي‌ است. 
لون آگوستنبرگ، رئيس سابق عمليات‌هاي مركز ضد‌اطلاعات سازمان سيا معتقد است گزينه‌هاي امريكا در برابر كره‌شمالي با سرعت در حال تمام شدن هستند. پيونگ‌يانگ روز گذشته در تازه‌ترين اقدام خود، ويدئويي شبيه‌سازي شده از اصابت موشك‌هاي اين كشور به هواپيماها و ناو كارل وينسون منتشر كرد. علاوه بر اين موشكي كه از يك زيردريايي كره‌شمالي شليك شده نيز به ناو كارل وينسون برخورد مي‌كند و در زيرنويس، اين پيام ظاهر مي‌شود: «اگر هواپيماهاي اف 35، B- 1B  و ناو كارل وينسون هدايت حمله امريكا را برعهده داشته باشند به همين ترتيب راهي قبرستان خواهند شد.» همزمان، يك كميته پارلماني كره‌شمالي نامه‌اي رسمي و سرگشاده براي چندين پارلمان جهان نوشت و درباره نگرش خصمانه دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امريكا، هشدار داد. نامه كره‌شمالي واكنشي به سخنراني سه‌شنبه قبل ترامپ در سازمان ملل است كه رئيس‌جمهور امريكا در آن، تهديد به نابودي كره‌شمالي را كامل كرد. پيونگ‌يانگ سخنان ترامپ را توهيني آشكار عليه مردم كره توصيف و اعلام كرد: اعلان جنگ عليه كره‌شمالي و تهديد صلح جهاني، اقدامي غيرقابل پذيرش از سوي رئيس‌جمهور امريكا است. اگر ترامپ فكر مي‌كند مي‌تواند كره‌شمالي را  كه يك قدرت هسته‌اي است با تهديدات هسته‌اي به زانو درآورد، كاملاً در اشتباه و محاسباتش از پايه غلط است. با تصاعد تنش بين دو طرف، تصاوير ماهواره‌هاي جاسوسي نشان مي‌دهد كره‌‌جنوبي به دنبال گسترش برنامه دفاعي خود در مقابل تهديدات كره‌شمالي با استفاده از زيردريايي‌هاي هسته‌اي‌ است. بر اساس گزارش اسپوتنيك، دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امريكا بعد از آزمايش موفق بمب هيدروژني از سوي كره‌شمالي در پيامي در توئيتر نوشته بود كه من به ژاپن و كره‌‌جنوبي براي خريد و ارتقاي تجهيزات نظامي خود از امريكا اجازه مي‌دهم. مون جائه اين، رئيس‌جمهور كره‌‌جنوبي نيز پيشتر اعلام كرده بود كه سئول نياز به زيردريايي‌هاي هسته‌اي دارد. ظاهراً در ديدار دوجانبه رؤساي جمهور امريكا و كره‌‌جنوبي در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل درباره زيردريايي‌هاي اتمي مذاكره شده است. مقامات دولت كره‌‌جنوبي اعلام كرده‌اند كه سئول و واشنگتن بر سر ارائه مجوز به كره‌‌جنوبي براي ساخت زيردريايي‌هاي هسته‌اي توافق كرده‌اند اما سئول اين گزارش‌ها را رد و اعلام كرد هنوز چنين توافقي به دست نيامده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار