کد خبر: 873707
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
دايي و قلعه‌نويي به هم رسيدند
استقلال پس از برکناري عليرضا منصوريان، امروز در هفته هشتم ليگ برتر در حالي که هنوز سرمربي جديد اين تيم معرفي نشده به مصاف تيم سپيدرود رشت مي‌رود.
سعيد احمديان

استقلال پس از برکناري عليرضا منصوريان، امروز در هفته هشتم ليگ برتر در حالي که هنوز سرمربي جديد اين تيم معرفي نشده به مصاف تيم سپيدرود رشت مي‌رود. 
هفته هشتم ليگ برتر فوتبال ايران در شرايطي از امروز با برگزاري چهار ديدار آغاز مي‌شود که رقابت‌هاي ليگ پس از بازي‌هاي اين هفته، دوباره به خاطر بازي‌هاي ملي تعطيل و از 20 مهر از سر گرفته مي‌شود. 
 
سپيدرود رشت- استقلال، ساعت 16:15
روزهاي پسامنصوريان در استقلال در حالي آغاز  شده که آبي‌ها امروز در اولين مسابقه پس از برکناري سرمربي جوانشان به رشت مي‌روند تا رودرروي سپيدرود قرار بگيرند. پس از تساوي استقلال مقابل ذوب‌آهن، هفته گذشته بود که سرانجام منصوريان پيش از آنکه حکم برکناري‌اش صادر شود، استعفا داد تا پرونده‌اش روي نيمکت استقلال با چهار باخت و دو مساوي و تنها يک برد در هفت بازي از ليگ بسته شود، عملکردي که آبي‌پوشان را با پنج امتياز به ته جدول چسباند. حالا استقلال براي فرار از نتايج ضعيف در ليگ هفدهم در رشت به ميدان مي‌رود. با اين حال به‌رغم گمانه‌زني‌هاي زيادي که درباره سرمربي جديد آبي‌پوشان به گوش مي‌رسد، همچنان جانشين منصوريان مشخص نشده و آبي‌ها در رشت بدون اينکه سرمربي بالاي سرشان باشد به ميدان مي‌روند. 
   
تريم به نيمکت استقلال نزديک‌تر شد
آخرين خبرها درباره سرمربي استقلال حکايت از آن دارد که به گفته اعضاي کميته فني اين باشگاه قرار است تا هفته آينده جانشين منصوريان معرفي شود. همه اعضا بر خارجي بودن سرمربي آينده اتفاق‌نظر دارند و در اين بين فاتح تريم همچنان گزينه اصلي آبي‌پوشان است، هرچند كه در ابتداي مطرح شدن نام تريم، قيمت بالاي اين مربي سبب شد تا نسبت به حضورش در ايران ترديد ايجاد شود، اما ديروز برخي خبرگزاري‌ها خبر دادند که برخلاف خبرهاي اوليه، فاتح تريم سرمربي مشهور ترکيه‌اي که سابقه هدايت تيم‌هاي ميلان، گالاتاسراي و تيم ملي ترکيه را در کارنامه‌اش دارد به نيمکت استقلال نزديک شده است. مسئولان باشگاه استقلال در مذاکرات خود با فاتح‌ تريم به نتايج مثبتي رسيده‌اند و قرار است ظرف 48 ساعت آينده اين مربي ترک‌تبار پاسخ نهايي خود را به پيشنهاد مديران استقلال بدهد. احتمال اينکه تريم به عنوان جانشين منصوريان انتخاب شود، زياد است، چراکه او برنامه‌ها و خواسته‌هايش را از طريق نماينده باشگاه استقلال به مديران اين تيم داده است. تريم در صورت توافق نهايي با باشگاه استقلال، احتمالاً تا پايان هفته جاري به تهران مي‌آيد. 

با وجود دستمزد بالاي تريم به نظر مي‌رسد با موافقت وزارت ورزش قرار است اين مربي به تهران بيايد. محمد نوري، عضو کميته فني استقلال ديروز در واکنش به اين مسئله که دستمزد سنگين اين مربي بزرگ ترکيه‌اي از چه منبعي پرداخت خواهد شد، به تسنيم گفت: «فکر مي‌کنم وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده دستمزد اين مربي را به باشگاه مي‌دهد. وزارت ورزش تاکنون بيشتر سمت پرسپوليسي‌ها بوده و اکنون هم بايد کمي به سمت استقلال باشد تا هواداران نيز از شرايط رضايت داشته باشند.»
 
سپيدرود پس از بحران
در سوي ديگر سپيدرود حريف استقلال برخلاف هفته‌هاي اول در شرايط خوبي به سر مي‌برد و آبي‌ها کار آساني در ورزشگاه عضدي رشت پيش‌رو نخواهند داشت. رشتي‌ها هرچند سه شکست متوالي را در سه هفته ابتدايي ليگ کسب کردند، اما در چهار هفته گذشته با دو برد و دو مساوي به نظر مي‌رسد از بحران خارج شده‌اند و با هشت امتياز در رده هشتم جدول قرار دارند. 
   
ساير بازي‌ها
علاوه بر بازي سپيدرود و استقلال، امروز سه بازي ديگر هم برگزار مي‌شود. مصاف ذوب‌آهن و سايپا مي‌تواند يکي ديگر از حساس‌ترين بازي‌هاي امروز باشد، نبردي که با نشستن قلعه‌نويي و دايي روي نيمکت دو تيم حساس‌تر هم شده است. ذوب در ليگ هفدهم تا اينجا روند پرفراز و نشيبي داشته و سايپا هم به‌رغم شروع خوب در ليگ، در سه بازي اخير خود با دو باخت و يک مساوي شرايط بحراني را تجربه مي‌کند. اين بازي نبرد دو تيم همسايه در جدول است، سايپا با 11 امتياز تيم هفتم جدول و ذوبي‌ها هم با 10 امتياز تيم هشتم هستند. در ديگر بازي‌ها هم فولاد خوزستان که پس از برد هفته گذشته مقابل صنعت نفت سرخوش است، در يک دربي ديگر به مصاف تيم استقلال خوزستان مي‌رود، تيمي که هنوز ويسي نتوانسته خاطرات خوبش در ليگ پانزدهم را در فصل جديد تکرار کند. نفت تهران هم ميزبان سپاهان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار