کد خبر: 873639
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
دهه اول محرم اجرا می شود:
نوجوانان تعزیه خوان دارالمومنین طهران با عنوان گروه "مرثیه آفتاب"، دهه اول ماه محرم 1439ه.ق در قالب ویژه برنامه "جلوه سوگ" به مدت 10 شب ، مجلس تعزیه خوانی در میدان آئینی امام حسین (ع) برگزار می¬کنند.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق ملوک سید آبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه 14 ورییس فرهنگسرای اخلاق با اشاره به اجرای تعزیه که برای به تصویر کشیدن و آگاهی بخشیدن به واقعه غم افزای کربلا اجرا می شود، برگزاری زنده و بعد حماسی و عاطفی تعزیه را مخصوصا برای نسل جوان و نوجوان بسیار پر بار دانست به طوری که در پایان هر اجرای تعزیه ، اثر واقعی آن قابل مشاهده است.

وی افزود: نوجوانان تعزیه خوان منطقه چهارده به مدت دو سال زیر نظر اساتید پیشکسوت تعزیه ، دردو سطح مخالف خوانی و شهادت خوانی آموزشهای لازم را دیده اند و در قالب گروه "مرثیه آفتاب "ساماندهی شده اند و امسال از اول تا دهم ماه محرم بعد از اذان مغرب و عشاء در میدان آئینی امام حسین(ع) مجلس تعزیه برگزار می کنند.

سید آبادی اجرای مجالس تعزیه شهادت حضرت علی (ع) شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، شهادت حضرت علی اکبر(ع) و شهادت سیدالشهداء امام حسین (ع) را از جمله تعزیه هایی عنوان کرد که توسط نوجوانان گروه مرثیه آفتاب در میدان امام حسین (ع) اجرا می شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده تشکیل گروه نوجوانان تعزیه خوان " مرثیه آفتاب" را اولین و تنها گروه نوجوانان عنوان کرد که در قالب کانون کهربای تعزیه به همت فرهنگسرای اخلاق تشکیل شده و علاوه بر اجرای مجالس تعزیه در مراکز فرهنگی و آموزشی در سال گذشته، در دهه سوم محرم امسال نیز در 12 امامزاده شهر تهران مجالس تعزیه خوانی برگزار می کنند.

فرهنگسرای اخلاق در بوستان گلزار واقع است شماره تلفن 33355036 جهت ارسال به شهروندان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار