کد خبر: 873627
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
معاون عمرانی استاندار اردبیل:
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: مشاور طرح انتقال فراحوزه ای آب به دشت اردبیل باید کیفیت آب شرب سد شهریار و اسطور را مورد مطالعه قرار داده و در این زمینه به مسئولان و مردم اطمینان خاطر دهد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، جعفر فهیمی در جلسه شورای حفاظت منابع آب در اردبیل اظهار کرد: برآورد جمعیت شهری دشت اردبیل باید در افق 1425 واقعی دیده شود چرا که در این فاصله زمانی در کنار افزایش جمعیت شهری ما با ورود گردشگران با تامین زیرساخت هایی همچون راه آهن، بندر خشک، منطقه ویژه اقتصادی و آزاد روبرو خواهیم بود.

وی افزود: مشاور پروژه انتقال آب فراحوزه ای باید یک برآورد واقعی از جمعیت 20 سال آینده را ارائه کند تا با رسیدن به این عدد واقعی تردیدها و نگرانی ها از بابت تامین آب شرب اردبیل برطرف شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: ما در حوزه صنعت به دلیل استفاده از پساب فاضلاب ها در تامین آب مشکلی نخواهیم داشت اما ضرورت دارد در مورد سد یامچی و ظرفیت تامین منابع آب از طریق این سد در سال های آینده یک مطالعه جامع و کامل انجام شود.

فهیمی توجه به مساله ایمن سازی را در انتقال آب فراحوزه ای و همچنین توجه به کیفیت منابع آب انتقالی را به ویژه از سد شهریار و اسطور یادآور شد و گفت: برای تامین آب شرب دشت اردبیل علاوه بر این روش ها باید به فکر انتقال آب از سد نئور و سقزچی نیز به عنوان منابع داخلی باشیم.

وی افزود: در بین مناطق مختلف استان تامین آب شرب اردبیل به یک دغدغه جدی تبدیل شده و در انتقال آب از گورگور نیز باید روش جذاب در انتقال آب و ارائه آن به مردم از سوی مجری و پیمانکار پروژه مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر