کد خبر: 873543
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
معاون سازمان ميراث فرهنگي تشريح كرد
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي وگردشگري از تدوين 40 برنامه براي توسعه گردشگري به عنوان استراتژي دوران گذار خبر داد و به تشريح ايده «شهر گردشگر» پرداخت.
محمدصادق عابديني

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي وگردشگري از تدوين 40 برنامه براي توسعه گردشگري به عنوان استراتژي دوران گذار خبر داد و به تشريح ايده «شهر گردشگر» پرداخت. 
اولين نشست خبري محب خدايي در سمت معاون گردشگري، در آستانه روز جهاني گردشگري برگزار شد. در اين نشست، معاون سازمان ميراث فرهنگي به تشريح ايده «شهر گردشگر» كه از سوي رياست سازمان مطرح شده است، پرداخت. به گفته محب خدايي ذخاير ما در حوزه گردشگري، استان‌ها هستند، اينها در حكم ذخاير نفتي هستند كه بايد از آنها بهره‌برداري شود. در كشور ما بهترين زمان براي ظرفيت‌سنجي عيد نوروز است، در اين زمان مي‌توانيم زيرساخت‌ها را ارزيابي و بررسي و برنامه‌هاي خود را براي جذب گردشگر خارجي تدوين كنيم. 

وي درباره اجراي طرح و «شهر گردشگر» نيز گفت: موضوع شهر گردشگر دو وجه را با هم متمايز مي‌كند، خيلي از شهرهاي ما بر پاسخگويي به نيازها و كارها تمركز دارند و برنامه‌ها با محوريت نيازها و ضرورت‌هاي شهري انجام مي‌شود، صنعت گردشگري يك صنعت مولد و كاتاليزور در ساير حوزه‌هاست و مديريت شهري بايد در برنامه‌ريزي‌ها به دو جامعه گردشگر و جامعه ساكن توجه كند، 6/16‌درصد از جمعيت جهان گردشگر هستند و اگر استاني كه شهرش 2ميليون جمعيت دارد بخواهد شهر گردشگر باشد، بايد براي يك‌ميليارد‌و‌200‌ميليون گردشگر به اضافه جمعيت خودش برنامه‌ريزي داشته باشد. 

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي با اشاره به سرمايه‌گذاري كشور تركيه در ساخت سريال‌ها و فيلم‌هايي كه در آنها گردشگري اين كشور به طور غير مستقيم تبليغ مي‌شود، گفت: صداوسيما هم در تمام برنامه‌هاي خود جاذبه‌ها و ظرفيت‌هاي گردشگري را مورد توجه قرار مي‌دهد. 

محب خدايي با تأكيد بر استفاده از ظرفيت‌هاي مديريت شهري در توسعه گردشگري افزود: اگر بخواهيم به طرف جذب گردشگر برويم بايد يك زبان مشترك در حوزه گردشگري در اركان مؤثر جامعه ايجاد شود. نگرش مديريت شهري بايد در راستاي توسعه صنعت گردشگري تغيير كند و يكي از برنامه‌هاي اصلي ما اين است كه مسئولان اصلي شهر و شهرداران را به‌عنوان مشاوران مديران كل ميراث‌فرهنگي استان‌ها داشته باشيم و همچنين رقابت بين استان‌ها براي اين تغيير نگرش ايجاد شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار