کد خبر: 873320
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
در نخستین روز از هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد:
در نخستین روز از هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر که همه ساله در هفته اول ماه محرم مقرر گردیده، روز جمعه 31 شهریورماه پس از اقامه نماز پر صلابت و وحدت بخش جمعه در سراسر کشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، در نخستین روز از هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر که همه ساله در هفته اول ماه محرم مقرر گردیده، روز جمعه 31 شهریورماه پس از اقامه نماز پر صلابت و وحدت بخش جمعه در سراسر کشور برگزار شد.
این تجمع در تهران همگام با راهپیمائی اعتراضی و پر خروش مردم شهید پرور به یاوه گویی های اخیر رئی سجمهور آمریکا، پس از اقامه نماز جمعه به سمت میدان انقلاب برگزار شد. در انتهای این راهپیمایی، گروه های مردمی امر به معروف و نهی از منکر در میدان انقلاب تجمع کردند. در این تجمع که با اجرای برنامه ای کوتاه همراه بود پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، شعارهایی در راستای امر به معروف و نهی از منکر توسط امت حزب الله سر داده شد که از جمله آن می توان به شعارهایی نظیر
فرموده رهبری اجرا باید گردد،  تذکر لسانی احیاء باید گردد / زنده و جاوید باد یاد شهیدان ما، امر به معروف بود ذکر شهیدان ما و ... اشاره کرد. در ادامه ذکر مصیبت اهل بیت علیهم السلام توسط ذاکر اهل بیت سجاد کشانی برگزار شد.
قرائت قطعنامه پایانی این تجمع سراسری آخرین برنامه بود که بند به بند آن با تکبیر و تائید امت شهید پرور تهران همراه شد.
متن قطعنامه پایانی تجمع سراسری گروه های مردمی امر به معروف و نهی از منکر به شرح ذیل است:
 نهضت انسان ساز عاشورا نقطه عطف رهایی بشریت از اسارت شیطان و ایادی آن و عبو دیت و بندگی خداوند رحمان است، عاشورا قله آزادی و آزادگی انسان از بردگی نفس و عروج تا اوج مقام شامخ خلیفه اللهی و نسخه بی بدیل تعالی جامعه بشریت در مسیر نور و روشنایی و رسیدن به اوج فضائل انسانی با محوریت کتاب خدا و سنت نبوی و ولایت علوی است.
ما اعتقاد راسخ داریم که آرمان های بلند انقلاب اسلامی تنها در سایه اجرای دستورات الهی و تبعیت از شجره طیبه ولایت، با بهره گیری از فرهنگ و نظام سلامت بخش امر به معروف و نهی از منکر در تمامی عرصه های جامعه قابل تحقق خواهد بود و در این راستا بر فراگیر شدن این فرهنگ متعالی و اجرای کامل اهداف زیر تاکید می نماییم:  
1-    در شرایط کنونی منطقه و جهان اسلام. وحدت مسلمانان و مقابله با هر گونه تفرقه افکنی و کشتار و آزار مسلمانان را خواستاریم.
2-    استکبارستیزی و حمایت از آرمان  فلسطین و مظلومان ساکن در مناطق اشغالی را به عنوان اصلی ترین مسئله جهان اسلام تلقی نموده و تا آزادی سرزمین مقدس فلسطین و قدس شریف از پای نخواهیم نشست.
3-    ما  رفتار و برخورد دوگانه نظام سلطه با مسئله حقوق بشر و تروریسم را محکوم و بر استقرار نظام عدالت جهانی تاکید می نماییم.
4-     در فرهنگ سیاسی ما، وحدت ملی به عنوان معروف بزرگ و منازعات قومی، سیاسی و جناحی به عنوان منکر بزرگ تلقی گردیده و توجه مدیران و آحاد جامعه را به وحدت و یکپارچگی معطوف می داریم.
5-     ما امت حزب الله ضمن اعلام آمادگی و حضور در صحنه ،بر حفظ و استحکام نظام با هدف رشد و توسعه اقتصادی، اخلاق سیاسی دینی و فرهنگی تاکید نموده و برحمایت همه جانبه از آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید می نماییم.
6-     هماهنگی قوای سه گانه و  اتکا برتوانمندی های داخلی، اعتماد به نیروهای متعهد و انقلابی و پیروی از ولایت فقیه را برای ریشه کنی فساد و ناهنجاری های اخلاقی در جهت حفظ سلامت و تعالی جامعه اسلامی خواهانیم.
7-     ضمن حمایت از دولتمردان، بسیج عمومی امکانات و توانمندی های کشور در جهت تحقق توصیه های دوازده گانه مقام معظم رهبری به دولت دوازدهم و تحقق برنامه های بلند مدت ایران اسلامی را خواستاریم.
8-    ما بر تلاش همه جانبه دستگاه های دولتی و نهادهای انقلابی و مردمی در جهت پیشگیری از هر گونه منکر و توسعه معروف های اساسی تاکید نموده و ساختن جامعه ای نمونه و الگو برای سایر ملل اسلامی را خواهانیم.
9-    پاکدستی، امانت داری، حفظ بیت المال، تحکیم بنیاد خانواده و جلب رضایت آحاد مردم به عنوان مهمترین معروف ها، باید از جمله رویکردهای اصلی مسئولان و مدیران و دست اندر کاران امور کشورباشد.
10-     تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با رویکرد تولید و اشتغال و رفع موانع، از مهمترین مطالبات مردم شهید پرور ایران اسلامی است.
11-    اهتمام و مراقبت نسبت به سلامت فضای مجازی، فرهنگی و هنری با تأکید بر محوریت تعالی معنوی و ارزش های انسانی و اسلامی از جمله انتظارات ما از مسئولان فرهنگی کشور می باشد.
12-    ما امت شهید پرور و همیشه در صحنه از مسئولان کشور می خواهیم که ضمن پیروی از نهضت عاشورا و تجدید میثاق با امام راحل (ره) براطاعت خالصانه از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهتتوسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و نقد و نقد پذیری و اصلاح امور کشور همواره تلاش و جدیت لازم را وجهه همت خویش قرار دهند.
در پایان، عظمت و سربلندی اسلام و مسلمین و سلامتی و طول عمرمقام معظم رهبری را از پیشگاه خداوند منان مسئلت می نماییم.
 والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار