کد خبر: 873270
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
همزمان با بازگشایی مدارس
همزمان با اولین روز مهر و آغاز سال تحصیلی با به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت 230 هزار دانش‌آموز و نوآموز در اردبیل راهی مدارس شدند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، در مراسمی که در مدرسه شاهد شهید جهازی اردبیل با به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: ما با تمام آمادگی آغاز سال تحصیلی را از امروز رقم می‌زنیم به طوری که 230 هزار دانش‌آموز و نوآموز با همراهی 19 هزار معلم و مدیران مدارس کار تعلیم و تربیت را آغاز می‌کنند.

احمد ناصری افزود: این تعداد دانش‌آموز در 3 هزار و 395 واحد آموزشی و 12 هزار کلاس درس مشغول تعلیم و تربیت شده و همراه اولیا سعی خواهیم کرد تا یک سال تحصیلی موفقیت‌آمیز را برای مجموعه آموزش و پرورش استان اردبیل رقم بزنیم.

وی با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس و دهه محرم گفت: امیدواریم این تقارن زمینه اعتلای تعلیم و تربیت شایسته و انتقال مفاهیم ارزشی و دینی را برای نسل آینده فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته یکی از درخشان‌ترین سال‌های تحصیلی را در استان سپری کردیم، عنوان کرد: ما در حوزه‌های مختلف به ویژه در دو حوزه دچار تحول و دگرگونی شدیم به طوری که در بین دستگاه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی استان در ارزیابی کارشناسان حوزه استانداری و در شاخص‌های عمومی و اختصاصی به عنوان دستگاه برتر انتخاب شدیم.

ناصری به رشد 26 پله‌ای استان در این جایگاه و رسیدن به مقام دومی در بین دستگاه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: در ارزیابی وزارت آموزش و پرورش نیز قطعا جایگاه آموزش و پرورش استان اردبیل دچار تحول شده و ارتقا یافته است.

ما در سال تحصیلی جدید همچنان بر این عهد استوار هستیم تا توفیقات سال تحصیلی گذشته ر تکرار کنیم که قطعا با ابلاغ سند تحول بنیادین و شعار تعیین شده مبنی بر تحول‌گرایی و مشارکت‌جویی گام‌های بلندی را در این مسیر برخواهیم داشت.

وی توجه به ارتقای کیفی آموزشی و پرورشی، برنامه‌محوری از ستاد تا مدرسه، اولویت دادن به مباحث تربیتی و تقویت مهارت زندگی و تقویت مدیریت آموزشگاهی را از جمله رویکردهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید اعلام کرد و گفت: تقویت مدیریت آموزشگاهی، احیای مرجعیت علمی، پژوهشی مدارس، جلب مشارکت اولیا در مدارس و همچنین ارتقای سطح منزلت اجتماعی معلمان و ایجاد فرصت مشارکت در اجرای فرایند آموزشی و تربیتی، ساماندهی نیروی انسانی و تقویت و حمایت از گروه‌های تخصصی و مرجع در حوزه آموزش و پرورش و توسعه مراکز رفاهی و آموزشی از جمله رویکردهایی است که در سال تحصیلی جدید آنها را دنبال می‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر