کد خبر: 873187
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
آيت‌الله حسين راستي كاشاني كه از اعضاي قديمي جامعه مدرسين حوزه علميه قم بود پس از مدت‌ها تحمل بيماري به ديار باقي شتافت.
اين استاد برجسته حوزه علميه قم از ياران ديرين امام خميني(ره) و نماينده ايشان در شوراي عالي حوزه‌هاي علميه در سال‌هاي اول انقلاب بود. آيت‌الله راستي كاشاني نماينده مردم تهران در دوره اول و دوم مجلس خبرگان رهبري بوده است. وي بيش از 50 سال در حوزه‌هاي علميه قم و نجف تدريس داشت و شاگردان بسياري را پرورش داده است.
 آيت‌الله راستي كاشاني از نخستين روزهاي نهضت، به جمع مبارزان پيوست و همواره با اطاعت از رهنمودهاي امام خميني(ره) به افشاگري ماهيت شوم خاندان پهلوي و تلاش براي استقرار نظامي اسلامي با بهره‌گيري از معارف اهل بيت (ع) مي‌پرداخت. از جمله فعاليت‌هاي سياسي وي كه پيشتر، ذكر آن آمد، تعطيل كردن درس خود در نجف و حضور در درس امام(ره) به منظور مطرح نمودن و تقويت نهضت امام خميني(ره) بود.
ديگر اينكه وي در سال ۱۳۴۳، مسئله تقليد از امام خميني(ره) را به طور جدي مطرح كرد. آيت‌الله راستي كاشاني، با عضويت در جامعه مدرسين حوزه علميه قم، جزو فعالان اين مجموعه شد و امضاي او در زير بسياري از اعلاميه‌ها و بيانيه‌هايي كه بر ضد شاه منتشر مي‌شد، به چشم مي‌خورد. دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري و رئيس مجلس شوراي اسلامي در پيام‌هاي جداگانه درگذشت آيت‌الله راستي كاشاني را تسليت گفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار