کد خبر: 873186
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
ویژه‌های جوان:
صادق زيباكلام، از تحليلگران سياسي اصلاح طلب است. با اين همه اعتمادش به اهالي روزنامه شرق باعث شد گافي بدهد كه بعداً مجبور به عذرخواهي از آن شد.
صادق زيباكلام، از تحليلگران سياسي اصلاح طلب است. با اين همه اعتمادش به اهالي روزنامه شرق باعث شد گافي بدهد كه بعداً مجبور به عذرخواهي از آن شد. گافي كه در روزنامه شرق و توئيتر زيباكلام منتشر شد و بعد به خاطر آن در اينستاگرام عذرخواهي كرد. او روزي پس از سخنراني دونالد ترامپ در سازمان ملل در توئيتر خود مي‌نويسد: «همه سفر روحاني به نيويورك يك طرف، حضورش در سخنراني ترامپ عليرغم نظر تندروها در تهران يك طرف. او نشان داد رفتار ديگري هم به جز توهين به مخالفين وجود دارد. » اين در حالي است كه نه تنها حسن روحاني در سخنراني ترامپ حضور نداشت، بلكه غيراز يك نفر، هيچ يك از همراهان سفر رئيس‌جمهور به نيويورك در سخنراني ترامپ حضور نداشتند.
 
نكته جالب وجود همين گاف در روزنامه شرق است و از قضا ابتدا در روزنامه شرق آمده و بعد در توييت زيباكلام. در سرمقاله شرق به قلم زيباكلام مي‌خوانيم كه «از بابت ديگر هم مي‌توان به پيروزي ايران اشاره كرد و آن هم حضور رئيس‌جمهورمان بود در تمام مدتي كه ترامپ مشغول سخنراني بود. هيچ‌يك از رؤساي كشورهاي ديگري كه مي‌دانستند با حمله در صحن سازمان مواجه خواهند شد، در صحن علني حضور نداشتند.»
 
زيباكلام البته يك روز بعد در اينستاگرام عذرخواهي كرد و روزنامه شرق را مقصر اين ماجرا دانست: «بنده قرار بود بعد از سخنراني آقاي ترامپ سرمقاله «شرق» را بنويسم. دوستان كه از روزنامه تماس مي‌گيرند پس از انشاي يادداشت گفتند ظاهراً آقاي روحاني هم حضور داشته. بنده هم كه از شنيدن آن خبر باورنكردني شگفت‌زده شده بودم چند سطري هم در منقبت آن حركت به يادداشت اضافه نمودم؛ اما بعداً كاشف به عمل مي‌آيد كه شأن آقاي روحاني اجل از آن است كه در سخنراني دشمن حضور يابند... » زيباكلام البته عدم حضور روحاني را كاري اشتباه مي‌داند.
اما وقتي از قبل قابل پيش بيني بود كه ترامپ از ايران و ايراني‌ها چگونه در سخنراني خود صحبت خواهد كرد، چرا بايد خشنود حضور روحاني پاي توهين‌هاي ترامپ باشيم؟ از قضا اكنون كه روحاني و ظريف به اين نتيجه رسيده‌اند كه پاي چنين سخناني نبايد بنشينند، بايد مورد تقدير و تحسين قرار بگيرند. عدم حضور پاي سخنراني جاهلانه و توهين‌آميز ديگران نشانه توهين نيست؛ بلكه تلاش در جهت حفظ عزت است. زيباكلام معتقد است براي احترام به مردم امريكا روحاني مي‌توانست در آن سخنراني حضور داشته باشد، اما آيا زيباكلام نمي‌داند ترامپ با همه توهين‌هايش عليه مردم ايران انتخاب شده و برگزيده مردم امريكاست؟

توئيت ضد ايراني در صفحه نماينده مجلس
محمود صادقي، نماينده اصلاح طلب تهران توئيتي را از برني سندرز، سناتور يهودي و ضد ايراني ايالات متحده بازنشر كرده كه موجب اعتراضاتي عليه او در توئيتر شد. بابي سندرز در توئيت خود نوشته كه «اگر نگران رفتار ايران در منطقه‌ايم، آن طور كه من هستم، بدترين كاري كه مي‌توانيم بكنيم، به هم زدن برجام است.» و اين توئيت كه به وضوح رفتار ايران در منطقه را نگران‌كننده مي‌داند، بي هيچ توضيح اضافه‌اي از سوي نماينده مجلس ايران بازنشر مي‌شود. علي عليزاده، كارشناس سياسي سابق بي بي سي فارسي مي‌نويسد: «باور نكردني است. نماينده مجلس ايران چنان دلواپس حفظ برجام است كه اتهامات دروغين برني سندرز درباره رفتار ايران در منطقه را تلويحاً پذيرفته است. » به نظر مي‌رسد محمود صادقي مي‌توانست با زدن حاشيه‌اي بر توئيت سندرز خود را در معرض چنين اتهامي قرار ندهد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
2
زیبا کلام سابقه بیماری روانی دارد
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
2
زیبا کلام " با انکه می خواهد در صحنه سیاست روز ایران و دنیا "
خودرا اینگونه نشان دهد " که بسیار اگاهانه و با شناخت سیاست
روز دنیا می باشد " اما از واقعیت زمانه در ایران و دنیا عقب مانده " بی خود دست و پا می زند " تاریخ مصرف ش تمام شده " اما خودش
هنوز انرا قبول نکرده ست؟ بهترست کمی تفکر کند؟
ستاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
0
1
زیباکلام بدون درنظرگرفتن منافع ملی ایرانیان ؛به نظر میرساندصرفابه دنبال یک عشق پوپلیستی ،کورکورانه وتقلیدمآبانه از روشنفکر نمایان غربزده است،شاید از این نمد کلاهی ببافد.ولی اینگونه همراهی بادشمنان قسم خورده ایران؛ازدید ماپنهان نخواهد ماند.
یاحسین(ع)
عبدالله اللهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
با سلام ،خیلی ناسف میخورم که افرادی مثل زیبا کلام در کشور داریم ، و تاسف بعدی آلوده کردن صفحات روزنامه های مردمی به اسامی و اراجیف این افراد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار