کد خبر: 873141
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
بیانیه‌ای در تجلیل از بانوی جنبش مدنی
تلاش بی‌رحمانه مسلمانان برای بستن راه‌های دسترسی حکومت به جان و مالشان محکوم است / لیست برندگان نوبل صلح، تن آدم را می‌لرزاند!
اعضای «دورهمیِ شراکت» (حزب سابق) با صدور بیانیه‌ای از خانم آنگ‌سان‌سوچی، رهبر سیاسی میانمار، به عنوان نماد صلح‌طلبی و جنبش مدنی تمجید کردند. در این بیانیه آمده است:
«اقدامات گسترده و اثربخش خانم آنگ‌سان سوچی مبارز جنبش ضدخشونت در سطح کشور برمه (میانمار) پس از خروج از خانه‌ای که به ناحق 15 سال در آن محبوس شده بود، نشانه پیروزی نهایی گفتمان اکثریت صلح‌طلب حاکم بر اقلیت غیرمنطقی و خشونت‌طلب مسلمان و سقوط قطعی دیکتاتوری زنان و کودکان آن‌ها است.
 
این حادثه مهم نشان می‌دهد که در عصر آگاهی و خردورزی و در دوران رسانه‌های مدرن و ارتباطات، هنوز هم باید برای جا انداختن گفتمان مدنی و ضدخشونت، زحمت‌ها کشید و آتش‌ها سوزاند و خون دل‌ها ریخت. تلاش اقلیت مسلمان برای بستن راه‌های دسترسی حکومت به جان و مالشان، از پیش شکست خورده و پیروزی خانم سوچی قطعی است. به این وسیله به همه کسانی که کسان دیگر را محصور کرده‌اند هشدار می دهیم که آزادی همیشه بر دیکتاتوری پیروز خواهد شد و برای خودتان بهتر است که محصوران را آزاد کنید تا مردم را بسوزانند. همانطور که سطل آشغال‌ها را سوزاندند. بدانید و آگاه باشید که سوختن در آتش صلح خیلی بهتر از نسوختن در آتش جنگ است. الان که در اطراف کشور ما همه جا آتش جنگ برپاست، اصلاً چه فایده دارد که ما در امنیت باشیم و نسوزیم؟ محصوران باید رها شوند تا کشور را به آتش بکشند و صلح‌طلبی در همه جا زبانه بکشد. تنها راه نجات ما همین است!
 
ضمناً یادآوری می‌کنیم بیانیه‌ای که حزب سابق ما در سال 89 صادر کرد و خانم سوچی را نماد جنبش مدنی و آزادی‌خواهی دانست، اصلاً هم بامزه نیست و کسانی که آن را دست گرفته‌اند و در شبکه‌های اجتماعی سوژه خنده کرده‌اند، به سزای اعمال خشونت‌بار خود خواهند رسید و با تیغ تساهل، سر از افراط‌گرایی‌شان جدا خواهیم کرد. آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل است، اصلاً شما بی‌سوادها می‌دانید نوبل را با چه نونی می‌نویسند؟ یک نگاه به برندگان این جایزه بیاندازید تا تن‌تان از شرم بلرزد، شاید هم از ترس!»
 
همچنین این بیانیه، در پایان از جمله تاریخی و مهم جناب «دالای‌لاما» رهبر بودائیان که افاضه فرمودند: «بودا به داد مسلمانان برسد!» به عنوان نمادی از تساهل و تسامح و تحمل صدای مخالف، تقدیر و تشکر کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر