کد خبر: 873012
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
رئيس انجمن هنرهاي نمايشي روايت فتح:
مدير گروه هنرهاي نمايشي بنياد فرهنگي روايت فتح مي‌گويد از هرگونه رسوخ تفكرات ضدمقاومت جلوگيري مي‌كنيم.
جواد محرمي
 
مدير گروه هنرهاي نمايشي بنياد فرهنگي روايت فتح مي‌گويد از هرگونه رسوخ تفكرات ضدمقاومت جلوگيري مي‌كنيم.
امير نصيربيگي در يك نشست خبري از تغيير جايگاه اين نهاد از انجمن به گروه با اهداف جديد خبر داد و درباره تحريف مفهوم مقاومت و رسوخ انديشه ضدمقاومت در برخي نمايش‌هايي كه ممكن است از سوي نهادهاي انقلابي هم حمايت شود عنوان كرد: ما به اين موضوع حساس هستيم چون اين نقض غرض است كه با نام تئاتر مقاومت شخصيت سرداران شهيد دفاع مقدس تحريف شود.
 
وي از اين خبر داد كه از اين پس، گروه هنرهاي نمايشي بنياد روايت فتح به جاي انجمن به فعاليت خود ادامه مي‌دهد و توضيح داد: اين گروه با پنج هدف اصلي صيانت، حفظ و پيگيري دستاوردهاي فرهنگي و هنري، اشاعه تفكر و رفتار هشت سال دفاع مقدس و مقاومت، فراهم كردن موقعيت براي شناسايي استعدادها و ايجاد فرصت بالندگي، توليد نمايش‌هاي الگو براي دفاع مقدس و برگزاري جشنواره با ويژگي‌هاي مقاومت آغاز به كار كرده است.
 
وي با بيان اينكه در شوراي طرح و برنامه اين گروه حوزه‌هاي فعال تفكيك شده است، خاطرنشان كرد: دو محور اصلي در كنار محورهاي ديگر از جمله برگزاري گسترده‌تر جشنواره تئاتر مقاومت و افزايش توليد تمامي بخش‌هاي هنرهاي نمايشي با كيفيت تأثير‌گذار ترسيم شد.
به گفته وي، فراخوان شانزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر مقاومت همزمان با هفته دفاع مقدس منتشر مي‌شود تا در آذرماه 1397 با نگاه دغدغه‌مند به هنرهاي نمايشي حوزه دفاع مقدس و مقاومت برگزار شود.
 
وي با بيان اينكه براي تعيين مسير جديد مقرر شده، طي يك سال آينده بخشي از توليدات بنياد و بخشي از آثار هنرمندان بعد از ارزيابي در جدول اجرا قرار می‌گیرد، خاطرنشان كرد: اين جشنواره در هفت بخش پژوهشي، مسابقه صحنه‌اي، خياباني، بين‌الملل، توليد و بازتوليد آثار شاخص ملي، مسابقه نمايشنامه‌نويسي و كودك و نوجوان برگزار خواهد شد.
نصيربيگي با تأكيد بر اينكه خاستگاه تئاتر مردمي است و بايد خروجي مردمي داشته باشد، تأكيد كرد: به نمايش‌هاي با كيفيت اين جشنواره، فرصت اجرا در شهرستان‌ها داده مي‌شود تا تعامل و تبادل تجربه‌ها انجام و تأثيرگذاري در حوزه دفاع مقدس بيشتر شود.
به گفته نصيربيگي، در بخش بين‌الملل اين جشنواره، نمايش‌هايي كه با معناي عام مقاومت تهيه شده باشد از كشورهاي مختلف مي‌توانند در اين جشنواره شركت كنند.
 
مدير گروه هنرهاي نمايشي بنياد فرهنگي روايت فتح با بيان اينكه بايد داستان‌هاي مرتبط با انقلاب، شناسايي و توليد سوژه و تبديل داستان‌هاي دراماتيك دفاع مقدس و مقاومت به نمايشنامه انجام شود، گفت: با ترجمه اين آثار به زبان‌هاي مختلف براي اجراي نمايش مي‌توانيم بخش بين‌المللي فعال‌تري در جشنواره داشته باشيم.
وي همچنين با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص اهميت فضاي مجازي اظهار اميدواري كرد سايت تئاتر روايت با تغييرات و طراحي جديد بتواند به عنوان محور و مرجع در اين زمينه فعاليت كند و رسالت اطلاع‌رساني را به درستي انجام دهد.
نصيربيگي با بيان اينكه براي دهه محرم و هفته دفاع مقدس برنامه‌هايي تدارك ديده شده است، اظهار كرد: مراسم تعزيه «ركعت به ركعت عاشقي» براي اشاعه فرهنگ اسلامي، 200 اجراي خياباني در تمامي استان‌ها با موضوع دفاع مقدس، نمايش  «سر سردار» با اشاره به شهداي وطن و حرم به ويژه شهيد محسن حججي در اماكن مختلف از جمله مترو، ميدان امام حسين و بازار اجرا مي‌شوند.
وي همچنين اضافه كرد: همچنين نمايش «مأمن» از 15 مهرماه با موضوع اشغال سرزمين و فتح دوباره آن از سوي مردم همان سرزمين با نگاه ويژه به آزادسازي شهر خرمشهر اجرايي مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار