کد خبر: 872983
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
در حالي كه ايران به مشتريان آسيايي اعلام كرده صادرات ميعانات گازي را در ماه اكتبر كاهش خواهد داد كه منابع آگاه دليل آن را قطع واردات شركت‌هاي چيني اعلام مي‌كنند، كاهش صادرات ايران قيمت گاز قطر را 70 سنت افزايش داد.
به گزارش رويترز، شش منبع آگاه صنعتي اعلام كردند که شركت ملي نفت ايران به مشتريان آسيايي خود اعلام كرده است كه به دليل تعميرات و نگهداري در ميدان گاز پارس‌جنوبي، صادرات ميعانات گازي را در ماه اكتبر كاهش خواهد داد.
يكي از اين منابع اعلام كرد: شركت ملي نفت ايران صادرات ميعانات گازي را حداقل يك ميليون بشكه در آن ماه كاهش مي‌دهد. ايران معمولاً ماهانه 15 ميليون بشكه ميعانات گازي از ميدان گاز پارس‌جنوبي صادر مي‌كند.
دومين منبع آگاه گفته است، كاهش صادرات ميعانات‌گازي ايران در ماه اكتبر به دليل اينكه شركت چيني «يونيپك» به دنبال قطع واردات خود از ايران است، اتفاق خواهد افتاد. پيش از اين بزرگ‌ترين پالايشگاه آسيا «سينوپك» نيز وارداتش را در تابستان از ايران قطع كرد و دليل آن را محدوديت‌هاي محيطي در بندر چين مطرح كرد.
سومين منبع آگاه معتقد است، تقاضا براي ميعانات گازي ايران به دليل ادامه فعاليت‌هاي آزمايشي در يكي از بخش‌هاي پالايشگاه ستاره خليج‌فارس در بندرعباس رو به افزايش است، يعني تقاضا در داخل مي‌تواند دليل كاهش صادرات باشد.
بر اساس اين گزارش افزايش تقاضا در چين از يك‌سو و كاهش عرضه ايران از سوي ديگر باعث شده ارزش ميعانات گازي قطر افزايش يابد، به‌طوري‌كه ميعانات گازي سولفور پايين قطر (LSG) در ماه نوامبر حدود 70 سنت نسبت به ماه قبل از آن افزايش يافت.
ميعانات گازي يك نوع نفت فوق سبك است كه عمدتاً براي توليد نفتا از آن استفاده مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار