کد خبر: 872709
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل:
احمد ناصری گفت: روزانه بیش از 300 هزار نفر در مدارس حاضر شده و در این مکان تعلیم و تربیت تردد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری در همایش رونمایی از آرم سرویس مدارس در اردبیل اظهار کرد: سال تحصیلی 96-95 یکی از درخشان ترین سال‌ها برای آموزش و پرورش بود چرا که ما در همه شاخص‌ها و حوزه‌ها با یک رشد و جهش خوبی روبه‌رو بودیم که آخرین آن مربوط به نتایج کنکور است که همکاران ما در حال جمع بندی این نتایج هستند تا پازل موفقیت ما تکمیل شود.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل 3 هزار و 395 مدرسه وجود دارد که با آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان در این مدارس تحصیل می‌کنند،‌افزود: 19 هزار نفر از همکاران و معلمان و 230 هزار نفر از دانش‌آموزان استان از اول مهر ماه راهی مدارس استان می‌شوند که یک چهارم جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل عنوان کرد: روزانه بیش از 5 هزار نفر از اولیا به مدارس مراجعه می‌کنند گفت: در مجموع در طول روز 300 هزار نفر به فضای مدرسه ورود پیدا کرده و در این مکان تعلیم و تربیت تردد می‌کنند.

ناصری اهمیت موضوع سرویس مدارس و حساسیت خانواده‌ها را در ایمنی، مراقبت و همچنین حفظ سلامتی فرزندانشان یادآور شد و گفت: همه رسانه‌ها و افکار عمومی در مورد سلامت دانش‌آموزان و معلمان با حساسیت مسائل و موضاعت را رصد می‌کنند به طوری که از بدو ورود دانش‌آموز به مدرسه تا رسیدن به خانه مسئولیت تامین امنیت آنها بر عهده آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس باید تا لحظه ورود و بازگشت دانش‌آموزان از طریق سرویس‌های مدارس در کنار آنها باشند تا اتفاقی برای نسل آینده رخ ندهد، گفت: سرنوشت آینده کشور به دست همین دانش‌آموزان رقم خواهد خورد و از همین رو ما نسبت به سرویس مدارس و ایاب و ذهاب دانش‌آموزان حساس هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل از اولیا خواست تا از سرویس‌های مجاز مدارس برای تردد فرزندانشان استفاده کنند چرا که در استان 2 هزار و 500 خودرو برای سرویس مدارس سازماندهی شده و 20 هزار نفر در این راستا زحمت می‌کشند.

ناصری بیان کرد: بخش‌های نظارتی و نهادهای مرتبط نیز باید به وظیفه نظارتی خود برای ارائه سرویس مطلوب این خودروها همت کنند تا رضایتمندی خانواده‌ها را در استفاده فرزندانشان از سرویس‌های مدارس شاهد باشیم.

وی ضرورت ایجاد اعتماد و اطمینان در خانواده‌ها را در این زمینه یادآور شد و گفت: ما انتظار داریم رانندگان نیز فضای سرویس مدارس را یک محیط فرهنگی به شمار بیاورند و با رفتارها، صحبت‌ها و ایما و اشاره‌های صحیح، منطقی و عقلانی به تربیت صحیح فرزندان و نسل آینده کمک کنند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر