کد خبر: 872698
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل:
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: بیشترین کشفیات مواد مخدر در استان اردبیل تریاک است که 70 درصد کشفیات ما را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محمد خیرخواه بشر در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: مجموعه کشفیات مواد مخدر در استان اردبیل در 6 ماهه امسال 528 کیلوگرم بوده که این میزان کشفیات 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل عمده مواد مخدر مصرفی و کشف شده سنتی و از نوع تریاک بوده است، گفت: البته نسبت به سال‌های گذشته مصرف مواد مخدر سنتی در استان اردبیل کاهش پیدا کرده و مصرف مواد مخدر صنعتی روبه افزایش است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با بیان اینکه در سه سال گذشته کارگاه‌های تولیدی مواد مخدر صنعتی در استان اردبیل به صورت پراکنده شناسایی و منهدم شده است، گفت: سال 95 تنها یک مورد کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی را شاهد بودیم و امسال هیچ گونه کارگاهی شناسایی و منهدم نشده است.

خیرخواه عنوان کرد: در سال 92 اوج فعالیت کارگاه‌های تولید مواد مخدر صنعتی به دلیل سخت‌گیری‌ها در تهران و البرز در روستاهای دورافتاده استان اردبیل شاهد بودیم به طوری که بزرگترین کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در استان اردبیل در نمین و در یکی از گاوداری‌ها شناسایی و منهدم شد.

وی با بیان اینکه در مناطق حاشیه شهر اردبیل مصرف مواد مخدر به دلیل نبود فرصت‌های اشتغال بیشتر از سایر مناطق است، یادآور شد: با گزارش‌گیری از مردم تلاش می‌کنیم تا مکان‌های آلوده و همچنین افراد فعال در این حوزه را شناسایی و نسبت به دستگیری آنها اقدام کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از والدین خواست تا با آگاه‌سازی فرزندان خود در باب علل گرایش به اعتیاد و همچنین تاثیرگذاری مصرف مواد مخدر آنها را از افتادن در دام اعتیاد رهایی داده و نسبت به آگاه‌سازی آنها تلاش کنند.

خیرخواه ضرورت تبیین دقیق آثار شوم اعتیاد را در جامعه یادآور شد و گفت: اعتیاد در خانم‌ها خطرناک‌تر از آقایان است به طوری که در خانم‌ها در کمتر از دو سال امکان تزریقی شدن آنها به مواد مخدر صنعتی فراهم می‌آید در حالی که این پروسه برای آقایان هشت سال طول می‌کشد.

وی با یادآوری اینکه اعتیاد زنان خطرناک‌تر از اعتیاد مردان است چرا که آثار و تبعات روحی و روانی و جسمی بسیار سنگینی بر روی زنان به همراه دارد، ‌افزود: افسردگی و همچنین احساس تنهایی از آثار زیان‌بار مصرف مواد مخدر در زنان است که گسست نظام خانواده، طلاق،‌انحراف‌های جسمی و جنسی، و نزاع‌های خانوادگی را نیز به دنبال دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با بیان اینکه 70 درصد سرقت خرد در استان توسط معتادان انجام می‌شود، گفت: به جای آنکه شهرداری هزینه 25 میلیون تومانی در هر ماه برای ترک اعتیاد 100 نفر از معتادن در کمپ اعتیاد خرج کند بهتر است این هزینه‌ها صرف عمران و آبادانی شهر شود.

خیرخواه با یادآوری اینکه مصرف مواد مخدر صنعتی در سال‌های اخیر روبه‌افزایش گذاشت است، بیان کرد: 50 درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر از نوع صنعتی مصرف می‌کنند اما در استان اردبیل همچنان این رویه مصرف 70  درصدی مواد مخدر سنتی و 30 درصدی مواد مخدر صنعتی را نشان می‌دهد.

وی بهترین روش مقابله با مواد افیونی را پیشگیری اجتماعی توصیف کرد و گفت: نیروی انتظامی در راه مبارزه با مواد مخدر 4 هزار شهید و 12 هزار جانباز تقدیم کرده که خسارات سنگینی را در این راه پرداخته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر