کد خبر: 872614
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مردي که متهم است مرد بانکداري را به خاطر اخاذي 300 ميليون توماني ربوده و با همدستي سه نفر از دوستانش به قتل رسانده، ماجرا را شرح داد. عکس متهم 25 ارديبهشت‌ماه امسال با دستور قاضي سهرابي در روزنامه جوان چاپ شد و متهم تحت تعقيب قضايي قرار گرفت.
مردي که متهم است مرد بانکداري را به خاطر اخاذي 300 ميليون توماني ربوده و با همدستي سه نفر از دوستانش به قتل رسانده، ماجرا را شرح داد. عکس متهم 25 ارديبهشت‌ماه امسال با دستور قاضي سهرابي در روزنامه جوان چاپ شد و متهم تحت تعقيب قضايي قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، 28 اسفندماه سال قبل بود که مردي به دادسراي امور جنايي تهران رفت و به قاضي سهرابي، بازپرس شعبه نهم اعلام کرد كه پسر جوانش صبح از خانه خارج و به طرز مرموزي ناپديد شده است.  با طرح اين شکايت تيم زبده‌اي از کارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي تهران براي پيدا کردن پسر گمشده وارد عمل شدند.
   
کشف خودروی  پسر گمشده
همزمان با ادامه تحقيقات درباره اين حادثه، شاکي دوباره به اداره پليس رفت و گفت، مرد ناشناسي با او تماس گرفته و ادعا کرده پيمان را ربوده و براي آزادي او بايد 300 ميليون تومان به شماره حسابي که اعلام كرده، واريز کند.  در حالي که تحقيقات درباره اين حادثه ادامه داشت، مأموران موفق شدند خودروي پيمان را در حوالي شهر قدس در جنوب تهران کشف کنند.  مأموران در بررسي خودروي پيمان با لباس‌هاي خوني وي در صندوق عقب روبه‌رو شدند که حکايت از اين داشت كه آدم‌ربايان پس از سرقت عابربانك‌ها و پول‌هايش وي را به قتل رسانده و جسدش را در مکان ديگري رها يا دفن کرده‌اند.
 
کارآگاهان در شاخه ديگري از تحقيقات فني خود دريافتند كه خودروي مقتول ساعتي قبل از کشف در سلطان‌آباد، حوالي اسلامشهر سوخت‌گيري شده است. همچنين مشخص شد آدم‌ربايان از يکي از کارت‌هاي عابربانک پيمان در سلطان‌آباد مقداري پول برداشت کرده‌اند. تحقيقات فني پليس نشان داد پيمان همراه مستاجرشان که مرد جواني به نام مجيد است به خانه‌‌ مجردي يکي از دوستان مشترکشان به نام داريوش در حوالي سلطان‌آباد رفت و آمد داشته است.
   
اولين سرنخ از آدم‌ربا
به اين ترتيب مأموران براي بررسي بيشتر راهي خانه دوست مشترك مجيد و پيمان شدند و دريافتند كه يك روز بعد از حادثه خانه دوست مشترك آنها آتش گرفته و پس از آن صاحبخانه هم به مکان نامعلومي گريخته است. همچنين مشخص شد مجيد هم پس از اين حادثه به طرز مرموزي ناپديد شده است. بنابراين کارآگاهان مجيد و داريوش را به عنوان مظنونان اين حادثه تحت تعقيب قرار دادند تا اينکه موفق شدند داريوش را در شهر همدان بازداشت کنند.  داريوش پس از دستگيري گفت که چند روز قبل از حادثه مجيد به او گفته که مهمان دارد و کليد خانه او را گرفته است و اينکه متوجه شدم او و سه نفر از دوستانش خانه‌ام را آتش زده‌اند. وي گفت: روز حادثه او و دوستانش را سوار بر خودروي پيمان ديدم و از آن روز به بعد آنها همه ناپديد شده‌اند.
  
چاپ عکس متهم فراري در روزنامه
در حالي که تحقيقات و دلايل همگي حکايت از اين داشت كه مجيد در ناپديد شدن مرد جوان دخالت دارد، عکس وي به دستور قاضي سهرابي براي شناسايي از سوي شهروندان در روزنامه جوان چاپ شد، بدين ترتيب مجيد به عنوان مظنون اصلي پرونده تحت تعقيب قرار گرفت و مدتي بعد شناسايي و بازداشت شد.   متهم در بازجويي‌هاي ابتدايي از سرنوشت پيمان اظهار بي‌اطلاعي کرد، اما وقتي با دلايل و مدارک روبه‌رو شد به قتل صاحبخانه‌اش اقرار کرد.
   
طعمه قرار دادن سگ براي قتل صاحبخانه
 متهم در بازجويي‌ها گفت: پيمان کارمند بانک بود و وضع مالي خوبي داشت. من چند سالي بود مستاجرش بودم تا اينکه همراه سه نفر از دوستانم تصميم به ربودن او گرفتيم تا از پدرش اخاذي کنيم.  چند روز قبل از حادثه ابتدا سگ پيمان که از نژاد معروف و گرانقيمتی بود، سرقت کرديم و به خانه سلطان‌آباد برديم. روز حادثه به بهانه اينکه سگش را پيدا کرده‌ايم پيمان را به خانه سلطان‌آباد دعوت کرديم. طبق نقشه از قبل طراحي شده، چهار نفري داخل خانه منتظرش بوديم که پيمان وارد خانه شد. چهار نفري به او حمله کرديم و دست و پايش را با طناب بستيم و از او خواستيم با پدرش تماس بگيرد و براي آزاديش 300 ميليون به حساب ما واريز کند که پيمان در برابر ما مقاومت کرد و گفت پولي ندارد. يکي از دوستانم با شنيدن اين حرف خيلي عصباني شد و با چاقو چند ضربه سطحي به سر مقتول زد و او را زخمي کرد. پس از اين دهانش را با چسب بستيم تا صدايش به بيرون نرود که ساعتي بعد  متوجه شديم نفس نمي‌کشد. وي ادامه داد: پس از اين خانه را آتش زديم تا آثار جرم از بين برود و جسد را به صندوق عقب خودرو خودش منتقل کرديم و به بيابان‌هاي اطراف سلطان‌آباد برديم و دفن کرديم.
پس از اعتراف متهم مأموران سه همدست وي را نيز بازداشت کردند. سه متهم در بازجويي‌ها حرف‌هاي مجيد را تأييد کردند. سپس مأموران به محل دفن مقتول در بيابان‌هاي اطراف سلطان‌آباد رفتند، اما هر چقدر جست‌وجو کردند موفق به کشف جسد مقتول نشدند.
تحقيقات درباره اين حادثه به دستور قاضي سهرابي ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار