کد خبر: 872606
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
وزير جنگ رژيم صهيونيستي ضمن ابراز نگراني از تحولات منطقه و موفقيت‌هاي ارتش سوريه و همپيمانانش، به دنبال بودجه‌اي استثنايي براي ارتش اين رژيم است.
رژيم صهيونيستي كه از تحولات سوريه و پيروزي‌هاي محور مقاومت نگران است تلاش دارد با افزايش بودجه نظامي خود امنيت مرزهاي اراضي اشغالي را بالا ببرد. به گزارش روزنامه هاآرتص، آويگدور ليبرمن، وزير جنگ رژيم صهيونيستي به شدت از تحولات متعدد منطقه از جمله نبود مستمر آرامش و ثبات، كمك ايران به حزب‌الله لبنان، احتمال استقرار نيروهاي تحت حمايت ايران در سوريه در نزديكي مرزهاي اين كشور با فلسطين اشغالي و نيز موفقيت‌هاي ارتش سوريه و همپيمانانش ابراز نگراني كرد و گفت: موفقيت بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه به منزله آغازي براي عمليات تقويت مجدد ارتش سوريه است. اين روزنامه نگراني‌هاي ليبرمن را محدود به ايران، سوريه و حزب‌الله ندانست و در اين باره نوشت: «نگراني‌هايي بابت فعاليت سيستم حفاظتي ارتش و ‌سطح آمادگي برخي يگان‌هاي آن براي مقابله با جنگ‌هاي بزرگ با توجه به سرمايه‌گذاري‌هاي مالي اندك در اين حوزه وجود دارد. وزير جنگ رژيم صهيونيستي معتقد است كه تل‌آويو بايد مسئله افزايش بودجه وزارت جنگ را بررسي كند.» اين درحالي است كه مقامات صهيونيستي در ماه‌هاي اخير با ابراز نگراني از نفوذ ايران و حزب‌الله در مرزهاي اين رژيم، مدعي شده‌اند اجازه نخواهند داد ايران امنيت آنها را به خطر بيندازد و با هر ابزاري با آن مقابله خواهند كرد. حتي مقامات اسرائيلي براي متقاعد كردن امريكا و روسيه براي مقابله با نفوذ ايران به اين كشورها سفر كردند اما در همسو كردن آنها در مواجهه با ايران ناكام ماندند.
 
هاآرتص در ادامه گزارش خود نوشت: ليبرمن بر‌خلاف توافق‌هايي كه با موشه يعلون، وزير جنگ سابق و موشه كحلون، وزير دارايي اسرائيل براي عدم‌افزايش بودجه‌ نظامي داشت، اكنون به دنبال افزايش بودجه نظامي در سال‌هاي آتي است. هاآرتص در ادامه نوشت: در نوامبر ۲۰۱۵ يعلون و كحلون توافقنامه‌اي را ميان دو وزارت جنگ و دارايي براي سال‌هاي ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ به امضا رساندند، اين توافقنامه تاريخي بندهاي محرمانه‌اي داشت كه از جمله مواردي كه اجازه انتشار يافتند، عدم‌افزايش بودجه وزارت جنگ طي پنج سال آينده بود. ميان دو وزارتخانه مذكور توافق شده بود كه بودجه وزارت جنگ اسرائيل به 1/56 ميليارد شِكل برسد كه سهم ارتش اسرائيل از اين بودجه ۳۱ ميليارد دلار خواهد بود، علاوه بر اين حمايت امريكا از اين ارتش از ابتداي سال ۲۰۱۹ به 8/3 ميليارد دلار در سال خواهد رسيد، پيش‌بيني مي‌شود بودجه كل اين وزارتخانه در نهايت به ۷۰ ميليارد شِكل برسد. هاآرتص در ادامه نوشت: ليبرمن اخيراً در مناسبت‌هاي مختلف نگراني خود را ابراز داشته و تأكيد كرد، با توجه به تحولات و چالش‌هاي امنيتي جديد، اين توافق‌ها ثبات را به وزارتخانه باز نمي‌گرداند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار