کد خبر: 872476
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
تجليل از كارگردان سريال ارزشمند "آرام مى گيريم"
روح اله سهرابى نويسنده وكارگردان آرام مى گيريم ، مجيداكبرى و محدثه قبادى بازيگران نقش شهيدمجتبى فامنين و همسرشهيد و سيدمرتضى مصطفوى نويسنده در زادگاه اين كارگردان شناخته شده مورد تجليل و تقدير قرار گرفتند.
روح اله سهرابى نويسنده وكارگردان آرام مى گيريم ، مجيداكبرى و محدثه قبادى بازيگران نقش شهيدمجتبى فامنين و همسرشهيد و سيدمرتضى مصطفوى نويسنده در زادگاه اين كارگردان شناخته شده مورد تجليل و تقدير قرار گرفتند. در اين مراسم كه باعنوان "نكوداشت روح اله سهرابى" كارگردان فرهيخته دفاع مقدس برگذارشد مستندى چهل دقيقه اى از زندگى و فعاليتهاى فرهنگى و هنرى روح اله سهرابى به نمايش درآمد كه مورد استقبال و تحسين مخاطبين پرشمار حاضر در سالن  قرار گرفت. در مراسم نكوداشت روح اله سهرابى در استان همدان كه تعدادى از مسئولين استانى نيز حضور داشتند حجت الاسلام رضامصباح امام جمعه فامنين طى سخنانى با اشاره به دغدغه مندى و ارزشمدارى روح اله سهرابى، عامل موفقيت و تاثيرگذارى اين هنرمند جوان را خودسوزى و خودسازى و همچنين نگاه متعالى و الهى به امر هنر دانست و تاكيد كرد
صورت گرى داراى چند مقوله است كه اگر دارنده چشمى زيبا باشيم به تمام طبيعت و عالم امكان زيبا نگاه مى كنيم و جلوه اى از زيباترينها را ترسيم و تنقيش مى كنيم. وى تاكيدكرد كسى كه  اثر هنرى ماندگار خلق مى كند بايد خود سوزى و خودسازى را توأمان داشته باشد. در ادامه فرماندار سيد مجيد شماعى نيز  روح اله سهرابى را از افتخارات و مايه مباهات استان همدان دانست و افزود سريال آرام مى گيريم نماد واقعى درونى سازى بود  چنانكه اين سريال پرمخاطب ارزشهاى دفاع مقدس را بصورت كاملا روشنگرانه به مخاطب ارايه كرد.
 همچنين مجيداكبرى و محدثه قبادى طى سخنانى به تمجيد از ابعاد مختلف شخصيتى سهرابى پرداختند. در ادامه اين مراسم و پس از پايان پخش مستندزندگى سهرابى ، وى نيز طى سخنانى با تقدير از محمدمهدى كلهرى بخاطر برگذارى چنين مراسم باشكوه و كم نظيرى ، ضمن تمجيد از مقام شهداى مدافع حرم بويژه شهيد حججى، اين شهيد بزرگوار را قهرمان واقعى و ماندگار جامعه دانست و خود را در مقابل امثال شهيدحججى ، قطره اى دربرابر دريا برشمرد. سهرابى ضمن كنايه به قهرمانان مجازى و كاذب جامعه ، آنها را از غره شدن به عناوين و شهرت برحذر داشت و گفت مادامى كه اسطوره هايى چون حججى ها در اين جامعه مى درخشند اساسا خودقهرمان پندارى و خودبزرگ بينى توهم و سرابى بيش نيست كه انسان را باخود به تباهى مى كشاند. كارگردان پرمخاطبترين سريال سال گذشته تلويزيون با قدردانى از برگذاركنندگان نكوداشت وى ، گفت بنده لايق اين تجليل و استقبال مردم بزرگوار نيستم و هر قدمى كه برداشته ام جزو وظايف ذاتى و در جهت اعتقادات و باورهاى قلبى ام بوده است.
مراسم نكوداشت روح اله سهرابى با اهداى جوايزى از سوى اداره فرهنگ و ارشاد اسلامى ، سپاه پاسداران استان همدان و شوراى اسلامى شهر  خاتمه يافت و حاضرين در سالن اقدام به گرفتن عكسهاى يادگارى با كارگردان و بازيگران نقش شهيدفامنين و همسرش ليلا كردند.
گفتنى ست سريال تلويزيونى "آرام مى گيريم" كه از نيمه دى ماه تا نيمه اسفند سال گذشته در پنجاه قسمت  از شبكه دوم سيما پخش شد يكى از بهترين و پرمخاطبترين سريالهاى تلويزيون طى سالهاى اخير بود كه در  صدرنظرسنجى برنامه سين مثل سريال كه به ارزيابى سريالهاى سال تلويزيون مى پردازد قرار گرفت. روح اله سهرابى فيلم سينمايى خاكستروبرف را نيز در كارنامه سينمايى خود دارد كه  اين فيلم نيز مورد تحسين منتقدان و جشنواره ها قرار گرفته است . وى علاوه بر كارگردانى سينما ، نويسنده ى كتابهاى زيادى در زمينه هاى فرهنگى و اجتماعى است كه آخرين رمان او با عنوان " تراژدى اسبى كه ايستاد" جزو كتابهاى پرفروش امسال نمايشگاه كتاب بود.
 
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صادقى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
0
عالى و ارزشمندبود آرام ميگيريم
تلويزيون بايد ازاين دست سريالها توليد كند هرچند اميد چندانى نيست. خداقوت به دست اندركاران اين سريال فاخر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار