کد خبر: 872437
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
دبیر ستاد اربعین استان سمنان:
دبیر ستاد اربعین استان سمنان گفت: موکب‌داران سمنانی به 25 هزار زائر اربعین حسینی در کربلا، نجف و مرز مهران خدمات‌رسانی می‌کنند.
حسن اسلامی‌راد با اشاره به تمهیدات اندیشیده‌ شده از سوی وزارت کشور برای ساماندهی زائران اربعین بیان کرد: وظایفی از سوی ستاد مرکزی اربعین به استان‌ها ابلاغ‌شده است که بر اساس همین تقسیم‌بندی‌ها، سهمیه شهرستان‌ها مشخص و به فرمانداران ابلاغ شد.

وی افزود: طبق ابلاغ وزارت کشور، مسؤولیت ساماندهی و اسکان 20 هزار زائر در کربلا و نجف و پنج هزار نفر در مرز مهران بر عهده موکب‌داران سمنانی گذاشته شده است.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان با بیان اینکه بر اساس تقسیم‌بندی انجام‌شده سهمیه هر شهرستان‌ مشخص شده است، ادامه داد: نخستین اقدام این است که فرمانداران نذور و هدایای مردم را جمع‌آوری کنند تا طبق آن برنامه‌ریزی‌هایی برای اسکان و تغذیه زائران اربعین انجام شود.

اسلامی‌راد به بحث موکب فرهنگی اشاره کرد و افزود: هر شهرستان عهده‌دار یک موکب فرهنگی است.

وی با اشاره به شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها اظهار داشت: شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها گامی در راستای ساماندهی بهتر خدمات است.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان با بیان اینکه کمیته‌های دیگر نیز بر اساس شرح وظایف در حال انجام کارها و خدمات محوله هستند، ادامه داد: همه تلاش‌ها برای انجام سفری همراه با نظم و امنیت برای زائران است.

اسلامی‌راد با دعوت از مردم استان سمنان برای اهدای نذور مادی به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر به زائران حسینی بیان کرد: همه تلاش ما در راستای خدمات‌رسانی بهتر به زائران است و این امر با کمک و امداد مردمی میسر خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم تهیه ویزا توسط زائران اربعین توصیه کرد: هم‌استانی‌هایی که قصد عزیمت به کربلای معلی دارند، حتماً مسیر قانونی آن را طی کنند.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای عدم خروج زائران به‌صورت غیرقانونی تصریح کرد: هیچ زائری نمی‌تواند به‌صورت غیرقانونی از مرز خارج شود و در این صورت با مشکل مواجه خواهد شد.

اسلامی‌راد خاطرنشان کرد: زائران استان سمنان باید به‌صورت کاروانی تردد کنند تا امنیت آنان تأمین و خدمات بهتر و بیشتری به آنها ارائه شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر