کد خبر: 872391
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
میرباقری در تدارک سریال جدیدش
مجموعه تلويزيوني «سلمان فارسي» به كارگرداني «داوود ميرباقري» وارد مقدمات پيش‌توليد شد.
مجموعه تلويزيوني «سلمان فارسي» به كارگرداني «داوود ميرباقري» وارد مقدمات پيش‌توليد شد.
سریال تاریخی- مذهبی«سلمان فارسی» که بعد از سال ها کش و قوس در مسیر تولید قرار گرفته است، با تغییر تهیه‌کننده روبه‌رو شد.
طي سال‌هاي گذشته بنا بود مجموعه سلمان فارسي به كارگرداني «بهروز خوش‌رزم» ساخته شود كه وي در ارديبهشت ماه سال ۹۴ طي گفت‌وگويي با خبرنگار فارس اعلام كرد كه از تهيه‌كنندگي اين اثر انصراف داده است.
بهروز خوش‌رزم در گفت‌وگو با فارس گفته است: حدود دو سال و نيم است كه منتظرم تا آقاي ميرباقري كار توليد و پيش‌توليد را آغاز كند اما خبري نيست. اين زمان خيلي طولاني شد و من ترجيح دادم ديگر در كنار اين پروژه نباشم.
حالا پس از گذشت اين مدت، كار توليد سريال الف ويژه سلمان فارسي در سيمافيلم در حال انجام است و حسين طاهري به عنوان تهيه‌كننده جديد مجموعه انتخاب شده است. همچنين در حال حاضر فاز صفر پيش‌توليد در حال انجام است و مقدمات مربوط به انتخاب لوكيشن، ساخت دكور و ماكت‌ها در حال انجام است.
ميرباقري مشغول نگارش فيلمنامه است و امرالله احمدجو ديالوگ‌هاي اين سريال را مي‌نويسد. قصه سريال «سلمان فارسي» از زمان تولد تا وفات سلمان فارسي را شامل مي‌شود. در اين سريال به زندگي اين صحابي بزرگ پيامبر و به ويژه مقطع مشرف شدن او به دين اسلام و همراهي وي با پيامبر پرداخته مي‌شود.
حوزه حركت سلمان به لحاظ جغرافيايي بسيار گسترده است و به لوكيشن‌هاي بسياري نياز دارد. او ابتدا از ايران باستان خود را به اروپا مي‌رساند و درباره آيين مسيحيت تحقيق مي‌كند كه از فلسطين تا تركيه را در برمي‌گيرد. پس از آن به حجاز مي‌آيد و مكه و مدينه را مي‌بيند و سرانجام به ايران پس از اسلام مراجعت مي‌كند.
«سلمان فارسي» در 40 قسمت 55 دقيقه‌اي در گروه معارف، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس توليد مي‌شود. پيش از اين معصوم‌زادگان، مدير سابق مركز سيمافيلم در گفت‌و‌گويي اعلام كرده بود كه اين سريال با مشاركت يك استان ساخته خواهد شد و در آن مقطع زماني شهرداري اصفهان اعلام كرده بود كه حاضر است يك كارخانه قند با مساحت 90 هكتار را براي توليد اين سريال در اختيار سازندگان قرار دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار