کد خبر: 872346
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
لاريجاني در كليساي حضرت مريم اروميه:
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: در تفكر اسلامي توجه خاصي به اهل كتاب شده و اين حجم توجه به مسيحيت در قرآن نشان‌دهنده نزديكي نگاه اسلام به مسيحيت است.
به گزارش خانه ملت، علي لاريجاني كه به استان آذربايجان غربي سفر كرده در كليساي حضرت مريم (ننه مريم) اروميه حضور يافت و گفت: براي بنده مسرت بخش است كه در روز عبادت مسيحيان و آشوريان در اين كليسا حضور يافتم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سابقه تاريخي كليساي حضرت مريم اروميه گفت: اين كليسا محل رجوع مسيحيان و آشوريان است، ترديدي نيست كه در تفكر اسلامي توجه خاصي به پيروان اهل كتاب شده و در قرآن كريم درباره حضرت مسيح و معجزاتشان آياتي مشاهده مي‌شود كه مربوط به قبل و بعد از تولد حضرت عيسي (ع) است و اين حجم توجه به مسيحيت در قرآن نشان‌دهنده اين است كه نگاه اسلام به مسيحيت نزديك است. رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: در قانون اساسي به پيروان اهل كتاب و مسيحيت توجه شده كه برخاسته از يك ريشه فكري است.
دكتر لاريجاني گفت: امروز تروريست‌ها به معضلي براي همه دنيا تبديل شده‌اند و در بحران حوادث تروريستي آقاي بت كليا پيگير مسائل مسيحيان بودند و نگراني‌هاي خود را در خصوص ظلم‌ به مسيحيان و تخريب آثار تاريخي مسيحيان بيان كردند و بنده با مسئولان كشور سوريه مذاكراتي داشتم كه تا آنجا كه مي‌توانند مشكلات را حل كنند. بايد با اتحاد و تلاش تروريست‌ها را از منطقه خارج كرد.
وي ادامه داد: از توجه استاندار آذربايجان غربي، شهردار اروميه و مسئولان استاني به ميراث فرهنگي قدرداني مي‌كنم و توصيه مي‌كنم حمايت خود را از مراكز فرهنگي داشته باشند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: در مجلس و در قانون بودجه به مراكز ديني توجه شده كه شامل مساجد مسلمانان و اماكن مذهبي فرق اهل كتاب است و اميدوارم تلاش‌ها در اين زمينه ادامه داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار