کد خبر: 872287
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان :
مهندس احمدرضا رئیس‌زاده عمده توليد پسته استان ، شهرستان‌های آران و بيدگل ، اردستان ، نائين ، كاشان و شاهين‌شهر می ‌باشند

به گزارش جوان آنلاین؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، مدیر امور باغبانی سازمان با اشاره به برداشت پسته از باغات استان اظهار کرد: برداشت پسته از سطح پنج هزار و 347 هكتار باغات بارور پسته استان از اوایل شهریور ماه آغاز گرديده و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

مهندس احمدرضا رئیس‌زاده ادامه داد: بر این اساس، پيش‌بيني مي‌شود تا فصل برداشت حدود شش هزار و 890 تن محصول پسته از باغات برداشت شود.

 به این ترتیب ميانگين توليد در هر هكتار یک هزار و 300 كيلوگرم پسته خشك است.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: سطح کل باغات پسته استان هفت هزار و 140 هکتار می‌باشد که یک هزار و 793 هکتار آن هنوز به مرحله باروری نرسیده است.

مهندس رئیس‌زاده با بیان اینکه عمده ارقام پسته توليدي استان شامل احمد آقائي،اكبري، كله قوچي، اوحدي و فندقي هستند، عنوان کرد: مناطق عمده توليد پسته استان، شهرستان‌هاي آران و بيدگل، اردستان، نائين، كاشان و شاهين‌شهر مي‌باشند.

 وی در پایان گفت: محصول برداشت شده در استان توسط 26 ترمينال ضبط و فرآوري پسته آماده گرديده و در بازارهاي داخل و خارج استان به فروش مي‌رسد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار