کد خبر: 872244
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
قبادي در افتتاحيه دومين نمايشگاه لباس عاشورايي:
دبير كارگروه ساماندهي مد و لباس كشور گفت: احياي سنت‌هاي كهن و انتقال آموزه‌هاي ديني و فرهنگ عاشورايي از طريق لباس، هدف اصلي برگزاركنندگان نمايشگاه «لباس عاشورايي» است.
در مراسم افتتاحيه دومين نمايشگاه لباس عاشورايي كه عصر روز گذشته در تالار وحدت برگزار شد، حميد قبادي گفت: هنرمندان و توليدكنندگان سهم مهمي در برگزاري اين نمايشگاه داشته‌اند. پيش از اين، لباس‌هايي با نماد عاشورايي توليد مي‌شد و در اختيار مخاطبان قرار مي‌گرفت اما از وقتي زمينه‌هاي برگزاري اين نمايشگاه فراهم شد، طراحان و توليدكنندگان بيش از گذشته به اهميت اين كار پي بردند.
 
دبير كارگروه ساماندهي مد و لباس كشور گفت: از صدها سال پيش تاكنون يكي از گروه‌هايي كه توانسته پرچم امام حسين (ع) را بالا نگه دارد و از نسلي به نسل ديگر منتقل كند، همين طراحان و توليدكنندگان لباس بوده‌اند. اين افراد همچنين نقش مهمي در شكل دادن به هيئت‌هاي عزاداري داشته و دارند. بنابراين ايده و تفكرشان مذهبي است و لباسي كه بر اساس اين ايده و اين طرز تفكر شكل بگيرد، ارزشمند است. قبادي همچنين بيان كرد: طرح و ايده دوخت و طراحي لباس با استفاده از آموزه‌هاي حسيني از سال‌ها پيش مورد توجه بود و تلاش‌هاي پراكنده و غيرمنسجمي براي رقم زدن اين رويداد بزرگ ديني و مذهبي انجام شده بود. اما نمايشگاه لباس عاشورايي به اين تلاش‌ها سر و سامان داد و يادآوري كرد كه حوزه پوشاك سهم قابل‌توجهي را در انتقال مفاهيم ديني و آموزه‌هاي امام حسين (ع) بر عهده دارد. وي به تلفيق هنر ـ صنعت اشاره و گفت: در نمايشگاه لباس عاشورايي، يكي از اهداف مهم، تحقق زندگي به سبك
ايراني ـ اسلامي و بر اساس آموزه‌هاي ديني است. در اين نمايشگاه با استفاده از نمادهاي ديني، زمينه‌هاي مؤثري براي انتقال مفاهيم ارزشي فراهم آورده مي‌شود و يكي از رسالت‌هاي مهم كارگروه مد و لباس كشور، جريان‌سازي در زمينه انتخاب لباس با ويژگي‌هاي
ايراني - اسلامي است.
 
دبير كارگروه ساماندهي مد و لباس كشور، احياي سنت‌هاي كهن را يكي ديگر از اهداف نمايشگاه لباس عاشورايي دانست و افزود: تلاش ما بر اين بوده كه همه هنرمندان و توليدكنندگان را مشاركت دهيم. امسال شاهد مشاركت بيشتر طراحان و توليدكنندگان از استان‌هاي مختلف كشور بوده‌ايم. هدف ما اين است كه سنت‌هاي كهن را احيا كنيم و به نمادهاي عاشورايي جنبه كاربردي ببخشيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار