کد خبر: 872243
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
دبير شوراي معارف سيما:
دبير شوراي معارف سيما از توليد برنامه‌هاي جديد و متنوع سيما براي محرم امسال خبر داد.
محمدحسين محمدزاده درباره برنامه‌هاي تلويزيون در محرم امسال گفت: برنامه‌هاي بسياري در حوزه‌هاي مختلف و متفاوت براي اين ايام تدارك ديده شده است كه اهم آنها در هشت محور اصلي برنامه‌ريزي شده است. وي ادامه داد: اين محورهاي هشت‌گانه، سياست‌ها و رويكردها به تمام شبكه‌هاي سيما ابلاغ شده و گفتمان‌محوري حاكم بر برنامه‌هاي تلويزيون گفتمان سبك زندگي حسيني است كه زيرشاخه بسيار مهم از سبك زندگي اسلامي مورد تاكيد مقام معظم رهبري نيز هست.
مدير شبكه قرآن سيما گفت: اولين اين موارد اركان اصلي در سبك زندگي حسيني است و تأكيد بر بحث صبر و استقامت در نهضت امام حسين(ع) گنجانده شده و تبيين جايگاه مقاومت و پايداري در ميل به زندگي است. وي ادامه داد: همچنين توجه و تمركز بر عقلانيت و پايمردي حاكم بر نهضت عاشورا و الگوگيري از آن در احياي زندگي خردمندانه، تبيين جايگاه عبادت و بندگي در نهضت امام حسين(ع) و تأكيد بر عبوديت به عنوان مهم‌ترين فلسفه آفرينش نيز موارد بعدي است كه در دستور كار قرار گرفته است. وي تأكيد كرد: از نكات ديگر تبيين جايگاه زن در سبك زندگي حسيني و تأكيد بر نقش زنان عاشورايي با محوريت حضرت زينب(س)، تبيين و تفسير فلسفه حضور تمام اعضاي خانواده به ويژه كودكان در نهضت امام حسين(ع) و فلسفه حضور تمام اعضاي خانواده در واقعه عاشورا نيز از نكات و محورهاي مهم ديگري است كه در برنامه‌هاي امسال به آنها توجه ويژه‌اي شده است.
وي اظهار داشت: الگوسازي از سيره اخلاقي و رفتاري امام حسين(ع) در مواجهه با اعضاي خانواده، افراد، دشمنان و حتي طبيعت و حيوانات، تكريم مقام شهداي مدافع حرم و تأكيد بر پيوستگي آن با خط سرخ شهادت امام حسين(ع) و تكريم اعضاي خانواده به شيوه حسيني از جمله موارد هشت‌گانه‌اي است كه به آنها اشاره شد. دبير شوراي معارف سيما در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با بيان اينكه برنامه‌هاي اجتماعي بسياري هم براي پخش در ايام محرم تدارك ديده شده، درباره آثار نمايشي كه در اين مدت به روي آنتن خواهد رفت، گفت: موضوع فيلم‌ها و سريال‌ها مربوط به مركز امور نمايشي سيماست و ارتباطي با شوراي معارف سيما ندارد. تصميم‌گيري در اين حوزه بر عهده ما نيست. وي تأكيد كرد: تمركز ما بيشتر روي برنامه‌هاي غيرنمايشي است و اينكه كارشناسان و سخنرانان و مداحان به صورت مناسب و متناسب انتخاب و در شبكه‌ها توزيع شوند، هم‌پوشاني در اين زمينه نداشته باشيم و موضوعات مورد بحث نيز به درستي انتخاب شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار