کد خبر: 872074
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
رئیس سازمان صدا و سیما :
بابیان اینکه باید برای حفظ ایمان خانواده‌ها به میدان جهاد پا بگذاریم، تصریح کرد: در معرض یک تهاجم فرهنگی گسترده و جنگ فرهنگی بزرگ قرار داریم.

به گزارش جوان آنلاین، علی عسکری در پانزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در میدان امام اصفهان اظهار داشت: اصفهان علمای بزرگ، دانشمندان، شخصیت‌ها و شهدای بزرگی را در دامان خود پرورش داده است و در مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران از استان‌های ارزشمند و با استعدادهای فراوان و کم نظیر است.

وی افزود: ذاکران و مهمانان خارجی از ۳۲ کشور دنیا در این اجلاس بین‌المللی حضور یافتند و امیدواریم این اجلاس برکت فراوان برای استان ارزشمند و گرامی اصفهان و کل کشور به همراه باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما بیان داشت: به تدریج وارد ماه محرم‌الحرام می‌شویم و مساجد، تکایا و بخش‌های فرهنگی آماده برگزاری مجالس سوگواری امام حسین می شوند و بر این اساس برگزاری این اجلاس ضرب آهنگی برای شروع ماه سوگواری سید و سالار شهیدان است.

وی ادامه داد: کار مداحان و ذاکران با اخلاص در وجود مردم بسیار اثرگذار است و موجب تغییر در وجود انسان‌ها شده و آنها را محبت اهل بیت و امامان تربیت خواهد کرد.

پراکندن روحیه معنوی در جامعه از طریق مداحان باید پیگیری شود

عسکری با بیان اینکه پراکندن روحیه معنوی در جامعه و امید ایمان و عقیده راسته از طریق مداحان باید پیگیری شود، تاکید کرد: مداحان روح و قلب انسان ها را برای پذیرش حقیقت و ایمان آماده می سازند و در این میان اشعار پر معنا و نغز و بیان آهنگین اشعار نقش بسیار مهمی دارد.

وی کار مداحان را نوعی مجاهدت در راه خدا برشمرد و اضافه کرد: ذاکران اهل بیت به نوعی لشگریان خداوند هستند و می توانند مخاطبان فراوان و زیادی را تجمیع و قلب آنها را حول اسلام سامان دهند.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه مداحان همواره خدمت‌های بزرگی به اسلام و شیعه کرده اند، اظهار داشت: این افراد پیش از انقلاب در کنار بزرگان و عالمان دینی بیشترین خدمت را به اسلام کرده اند و پس از انقلاب اسلامی نیز از بزرگترین یاوران امام خمینی و در کنار روحانیان معظم قرار داشتند.

وی با بیان اینکه مداحان در دوران معاصر نیز نقش پررنگ و سازنده‌ای دارند، بیان داشت: امروز شیطان بیش از هر زمانی دیگر از آسمان (ماهواره) و از طریق فضای مجازی بر فرهنگ و هویت جوانان و خانواده‌های این مرز و بوم هجمه آورده است و در معرض یک تهاجم فرهنگی گسترده و جنگ فرهنگی بزرگ قرار داریم.

رئیس سازمان صداوسیما اضافه کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب صدا و سیما قرارگاه فعال جنگ نرم افزار است و بر این اساس تک تک شما و ما باید خادمان ملت بوده و باید برای حفظ فرهنگ بیمار جوانان و ایمان خانواده‌ها به میدان جهاد پا بگذاریم.

وی با بیان اینکه دشمن از طریق جنگ رسانه‌ای در حال ریختن مفاهیم ضد انسانی و ضد ارزشی برای تغییر رفتار جوانان و جامعه ما هستند، گفت: مداحان در دوران جنگ هشت ساله خوش درخشیدند و جوانان را هدایت کردند. امروز نیز در قبال جنگ رسانه ای و فرهنگی باید خوش بدرخشید و به میدان بیایید.

عسگری تاکید کرد: حلقه های شور و اشتیاق و شعور و معرفت را در سرتاسر این کشور بیدار کنید و آرایش جدید فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی شکل داده و کانون این مبارزه باشید.

وی بیان داشت: اگر تحقیق شود که بزرگترین جنگ فرهنگی بر علیه کدام کشور شکل گرفته است مشخص می‌شود ایران در قله این جنگ فرهنگی قرار دارد و بر این اساس مأموریت و حساسیت ما باید بسیار بالا باشد.

رئیس سازمان صداوسیما بیان داشت: باید با حفظ روحیه انقلابی و روحیه حماسی در برابر دشمنان بایستیم بدین معنا که در یک دست قرآن و عترت و در یک دست شمشیر آخته داشته باشیم تا دشمنان بدانند که نمی توانند به دنبال طراحی برای کشور ما باشند و این جز با نام امام حسین (ع) برآورده نمی شود.

وی ادامه داد: آنچه حیات بخش و حافظ این مرز و بوم بوده از راه امام حسین (ع) نشات گرفته است چراکه بنا بر روایات امام حسین چراغ هدایت و کشتی نجات بشریت است.

عسکری با بیان اینکه امیدواریم سد آهنی در برابر این جنگ فرهنگی ایجاد کنیم و این به دست مداحان شدنی است، ابراز داشت: صداو سیما در آستانه ماه محرم به دنبال این خواهد بود که حلقه های معرفت در کنار حلقه های شور و نشاط حسینی ایجاد شود و به نام امام حسین (ع) در مقابل هجمه استکبار ایستادگی شود و امیدواریم در این راه شما نیز یار ما باشید.

وی با بیان اینکه تمام عظمت این مرز و بوم متعلق به اهل بیت و به ویژه اباعبدالله الحسین (ع) است، بیان داشت: به شما غبطه می‌خورم که همواره نام امام حسین(ع) و اهل بیت را بیان کرده و فکر و ذکر و قلب شما با این بزرگواران عجین شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار