کد خبر: 871909
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
استاندار اصفهان در پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی:
اصفهان شهر گنبدهای فیروزه ای شهر منارهای بلند اذان شهر گلهای زیبا و شهر ایثار و شهادت و شهر ۲۳ هزار شهید گلگون کفن شهر شهید خرازی و کاظمی و ردانی و همت و محمدی کیا و شهید حجت خدا محسن حججی است که همه به عشق امام حسین به درجه شهادت نائل آمدند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین، استاندار اصفهان در مراسم افتتاحیه پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در اصفهان اظهار داشت: اصفهان شهر گنبدهای فیروزه ای شهر منارهای بلند اذان شهر گلهای زیبا و شهر ایثار و شهادت و شهر ۲۳ هزار شهید گلگون کفن شهر شهید خرازی و کاظمی و ردانی و همت و محمدی کیا و شهید حجت خدا محسن حججی  است  وما میزبان مردانی هستیم که یک عمر سینه وصدای خود را وقف امام حسین (ع) نمودنند.

رسول زرگرپور گفت: شما به استانی قدم گذارده اید که سابقه ۱۰ هزار ساله دارد و ۴ بار پایتخت  کشور ایران بوده و امروز هم پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است. ما به این پایتختی که صدای حسین ،حسین درآن صاتع می شود می بالیم.

وی خطاب مداحان وپیر غلامان آستان گهربار امام حسین (ع)ابراز داشت : شما به اصفهان، مرکز استانی قدم گذاشته اید که دین باوری و شهیدپروری و ولایت مداری در بین مردم آن جایگاه مهمی دارد. وجود ۶ هزار امامزاده و ۵۴۰۰ مسجد، ۵ هزار هیات مذهبی بزرگ و ۶ مداح بزرگوار موید این مطلب است وما به عنوان میزبان شما بزرگواران  خوش آمد می گوئیم و مقدمتان رابه شهر زیبای خد گرامی می داریم.

استاندار اصفهان تاکید کرد: خدا را شاکرم که در بین برگزیدگانی هستم که بالاترین مدال افتخار خدمتگذاری آستان اهل بیت (ع)را بر گردن دارند. امامی که احیایش برای دین جدش بود و ایثارش الگویی تمام عیار برای مجاهدان راستین.

زرگرپور افزود: دانشگاه حسینی دانشگاه معارف است که در آن کلام معرفت به اهلش آموخته می شود. اینک که اصفهان شهر راست قامتان ایثار و شهادت افتخار میزبانی پیرغلامان را در آستانه محرم دارد بر خود می بالیم که توفیق دیدار شما خوبان نصیب ما شده تا ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان های آن امام در انتقال پیام جاودانه اش که همان تببین جاودانه دین است هم نفس و هم آوا شده و در زمین مدافعان حرم ولایت سهم داشته باشیم.

وی خاطر نشان ساخت: تلاش بانیان این اقدام نورانی و نشست حسینی را قدر می دانیم. شهر اصفهان به جز آنکه شهر فرهنگ و هنر است، شهر دیانت و علم هم هست و بزرگان بسیاری از علما و اندیشمندان بزرگ جهان اسلام در این شهر زیسته و در همینجا مدفون هستند. مصداق بارز آن هم قبرستان تخت فولاد سومین قبرستان تاریخی و ارزشمند جهان اسلام است.

* به فکر تربیت جوانان به عنوان جایگزین های خود باشند و اگر این کار را نکنید راه خدمت و ثواب را بسته اید

در ادامه نماینده ولی فقیه وامام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در اصفهان بیان نمود : لقب پیرغلام برای خادمان و خدمتگزاران آستان حسینی باید همطراز با جایگاه این بزرگواران باشد، چرا که کلمه غلام در زبان عربی به معنای پسر و در زبان فارسی به معنای نوکر است، در حالیکه ائمه معصومین (ع) نه از ما غلامی می خواهند و نه نوکری، بلکه می خواهند که ما آدم باشیم.

آیت الله یوسف طبا طبایی نژاد اذعان نمود : خادمان و پیشکسوتان آستان حسینی  با نام پیرغلام حسین (ع) هم مانع از ورود جوانان عاشق ائمه معصومین به این جمع می شود پس باید به فکر تربیت جوانان به عنوان جایگزین های خود باشند و اگر این کار را نکنید راه خدمت و ثواب را بسته اید، چرا که اگر شما جوانی را تربیت کردید راه برای انتقال ارزش های این آستان باز خواهد ماند.

 وی خاطرنشان کرد: سینه‌زنی و گریه برای اباعبدالله‌الحسین(ع) تنها احساسات انسان را تحریک می‌کند اما رشد فکری نمی‌دهد، بنابراین جلسات و مراسمات عزاداری محرم باید دارای آموزش‌های دینی و سخنران مذهبی باشد.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی تا حد زیادی مدیون روشنگری های مداحان و ذاکران اهل بیت بود عنوان داشت: این شما بودید که با بیان ارزش ها و مفاهیم عاشورایی ذهن مردم را روشن کرده و لذا این جریان منجر به پیروزی انقلاب شد.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: فلسفه قیام امام حسین(ع) ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم است، امام حسین(ع) بنده و برده نمی خواهد. همه ما بنده خدا هستیم و نباید با هیجانی شدن در عزاداری ها این اصول و مبانی اصلی دینمان را فراموش کنیم.

*  اصفهان بزرگانی مثل محتشم کاشانی، فیض کاشانی و صغیر اصفهانی را در دامان خود پرورش داده

سپس دبیر پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی گفت: بسیار خرسندم که این مراسم ارزشمند در شهر اصفهان که افتخارات بسیار زیادی در کارنامه خود دارد و شهدا، جانبازان و آزادگان بسیار زیادی را تقدیم انقلاب کرده است، برگزار می شود.

حسین سیستانی در ادامه خاطرنشان کرد :امیدوارم با توجه به اینکه اصفهان گذشته از اینکه مهد فرهنگ و هنر است مهد ایثار و شهادت و فداکاری هم هست و بزرگانی مثل محتشم کاشانی، فیض کاشانی و صغیر اصفهانی را در دامان خود پرورش داده ما بتوانیم در مقام میزبانی این اجلاس بزرگ انجام وظیفه نماییم.

وی افزود: اصفهان با ویژگی های متمایز در همه عرصه های انقلاب کوشش کرده است و امید است بتوانیم با برگزاری این اجلاس به نحو احسن، ره توشه ای را برای آینده این دیار تدارک ببینیم.

رسول فغانی‌پومسؤول هماهنگی کمیته‌های هشتگانه اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان امسال با حضور بیش از هزار مداح و پیرغلام حضرت سیدالشهدا(ع) که از سراسر کشور و علاوه برآن از 40 کشور خارجی و5 قاره جهان در اصفهان  حضور پیدا نمودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار