کد خبر: 871855
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
رئيس سازمان توسعه معادن:
رئيس سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني : متأسفانه برخي افراد از سر دلسوزي مسائلي را در مورد فولاد كشور مطرح مي‌كردند، اين اطلاعات خارج از كشور رفت و در نهايت شركت‌هاي دلال اروپايي و آسيايي كه ايران جاي آنها را در بازار گرفته بود، عليه ما فعال شدند.
بهناز  قاسمی
 رئيس سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني از بسته شدن پرونده دامپينگ فولاد ايران در بازارهاي اروپايي خبر داد و گفت: متأسفانه برخي افراد از سر دلسوزي مسائلي را در مورد فولاد كشور مطرح مي‌كردند، اين اطلاعات خارج از كشور رفت و در نهايت شركت‌هاي دلال اروپايي و آسيايي كه ايران جاي آنها را در بازار گرفته بود، عليه ما فعال شدند.
مهدي كرباسيان در حاشيه مراسم توديع و معارفه مدير عامل شركت ملي فولاد در مورد پرونده دامپينگ فولاد ايران در بازارهاي اروپا اظهار داشت: ما از ابتدا نيز اعتقاد داشتيم موضوع دامپينگ فولاد ايران به صورت غيركارشناسي مطرح شده و اين مسئله را قبول نداشتيم. بخش زيادي از صادرات شركت فولاد مباركه به اروپا صورت مي‌گرفت كه جاي دلالان را گرفته بود و باعث شد آنها عليه ما جوسازي كنند. كرباسيان با بيان اينكه موضوع دامپينگ فولاد فقط در مورد كشور ما مطرح نبود و چند كشور ديگر را نيز شامل مي‌شد، افزود: اطلاعاتي در اين مورد از سوي ايران ارائه شد و اروپايي‌ها نيز موضوع دامپينگ فولاد ايران را رد كردند، البته ما بايد حواسمان باشد كه در بازارهاي جديد، دلالان اگر منافع خود را در خطر ببينند، دنبال راهي هستند كه عليه ما فعال شوند.
وي تأكيد كرد: با اعلامي كه اخيراً از سوي اروپايي‌ها صورت گرفت، از ديد ما موضوع دامپينگ فولاد ايران منتفي است و پرونده بسته شده است. كرباسيان در ادامه در مورد فاينانس طرح‌هاي فولادي كشور نيز گفت: طرح توسعه فولاد هرمزگان و طرح توسعه فولاد مباركه نهايي شده و شركت فولاد مباركه با طرف آلماني به توافق رسيده است كه از فاينانس برخوردار خواهد شد. وي تصريح كرد: اخيراً وزارت اقتصاد نيز توافقي با كره‌اي‌ها داشته كه اميدواريم در نيمه دوم سال خبرهاي خوش فاينانس را داشته باشيم. طرح پرورده 4 زغال‌سنگ طبس نيز با فاينانس 90 ميليون يورو از چين كه قبلاً منتفي شده بود، دوباره در دستور كار دولت قرار گرفته و اميدواريم تا پايان مهر ماه كلنگ عملياتي اين طرح به زمين زده شود.
   به‌جاي شمش، فولاد با ارزش افزوده بالا صادر كنيم
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينكه بايد در حوزه فولاد قوي‌تر عمل كنيم، گفت:به‌جاي شمش، بايد فولاد با ارزش افزوده بالا صادر شود. اين روزها آلومينيوم رقيب جدي فولاد شده و دنيا به سمت استفاده از آلومينيوم حركت مي‌كند به همين دليل بايد خود را در حوزه فولاد تقويت كنيم. زنجيره فولاد در سال ۲۰۱۵ افت قيمتي را تجربه كرده بود، اما بار ديگر به روزهاي اوج خود بازگشته كه برهمين اساس صادرات فولاد در دستور كار قرار گرفته است. كرباسيان با اشاره به سهم ۴۳ درصدي فولاد در بازار 2 هزار و 200 ميليارد دلاري معدن و صنايع معدني دنيا، گفت: در حال حاضر فولادسازان ايراني در اين بازار سهم دارند و توانسته‌اند در دوران ركود به كانادا، اروپا و آسيا صادرات داشته باشند كه بسيار مهم است. كرباسيان با اشاره به تكليف مديريت جديد شركت ملي فولاد در اين دوره، تأكيد كرد: بايد تا دوسال آينده به توليد مطلوب برسيم و سياست ما بايد از بنگاهداري خارج شود و شركت فولاد علاوه بر سياستگذاري، برنامه‌ريزي را هم در دستور كار قرار دهد.
   فولادي‌ها سليقه‌اي رشد كرده‌اند
همچنين مديرعامل جديد شركت ملي فولاد با بيان اينكه زنجيره صنعت فولاد نياز به اصلاح ساختار و تنظيم برنامه جامع دارد، گفت: تا پيش از اين واحدهاي فولادي طبق سليقه خود توسعه يافته‌اند كه همين موضوع باعث عدم توازن در اين زنجيره شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار