کد خبر: 870875
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
مديركل راه وشهرسازي استان اصفهان خبر داد
حجت اله غلامي گفت:طرح خط متروي اصفهان- بهارستان به طول ۱۴.۷ كيلومتر است و عمليات اجرايي مرحله اول اين پروژه شامل زيرسازي و ابنيه از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و با راه اندازي مترو بهارستان فاصله اين شهر تا اصفهان از 20 دقيقه به 12 دقيقه كاهش پيدا مي كند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین،به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهر سازي استان اصفهان مديركل راه وشهرسازي استان اصفهان  و رييس هيات مديره شركت عمران بهارستان اظهار داشت : كلنگ قطار شهري اصفهان درسال 75 توسط اسحاق جهانگيري استاندار وقت اصفهان زده و اعلام شد كه در سال 85 اين پروژه مورد بهره برداري قرار مي گيرد ؛ اكنون سال 95 را پشت سر گذاشته ايم و اميدواريم درسال 96 سوار مترو بشويم .

حجت اله غلامي افزود :   توسعه حمل و نقل ريلي مورد تاكيد وزير راه وشهرسازي است و معتقد است هرجا سرريز جمعيتي را ايجاد كرديم  همزمان بايد حمل ونقل ريلي را داشته باشيم تاجذابيتي براي سكونت دراين شهرها ايجاد كنيم .

مديركل راه وشهرسازي استان اصفهان با بيان اينكه توسعه حمل ونقل ريلي درسه شهر جديد بهارستان ، فولاد شهر ومجلسي بايد مورد توجه قرار گيرد گفت: فولاد شهر زودتر از شهرهاي جديد استان اصفهان پروژه قطار شهري را شروع كرد اما به دليل مشكلاتي اين پروژه متوقف شد.

درادامه مديرعامل شركت عمران شهر جديد بهارستان بااشاره به پيشرفت فيزيكي 80 درصدي پروژه قطارشهري بهارستان گفت: باتوجه به مشكلات مالي پروژه و محقق نشدن بودجه از محل منابع دولتي، تاكنون 65 تا 70 ميليارد تومان از منابع داخلي براي اين پروژه هزينه شده است و پيشرفت فيزيكي شامل نماي فيزيكي پروژه و زير سازي است و براي ريل گذاري نيز در دو مرحله مناقصه داشته ايم.

محمدرضا احمدي افزود: از نظر فني ، مسير قطار شهري بهارستان به اصفهان هيچ مشكلي ندارد و اصل كار زير سازي است كه بسيار زمان بربوده ومابقي شامل ايستگاه و ريل گذاري است كه در زمان در نظر گرفته شده انجام مي شود و اجراي ريل گذاري و ايستگاه مترو و سودآوري آن ،در مدت 18 تا 24 ماه منبع جديد تامين مالي شركت عمران خواهد بود.

وی ابرازداشت :طرح خط متروي اصفهان- بهارستان به طول ۱۴.۷ كيلومتر است و عمليات اجرايي مرحله اول اين پروژه شامل زيرسازي و ابنيه از سال ۱۳۹۰ آغاز شد.  با راه اندازي مترو بهارستان فاصله اين شهر تا اصفهان از 20 دقيقه به 12 دقيقه كاهش پيدا مي كند.

مديرعامل شركت عمران شهر جديد بهارستان خاطر نشان کرد : شهر جديد بهارستان در ۲۰ كيلومتري جنوب شرقي شهراصفهان ، در مسير جاده اصفهان- شيراز و در دامنه شمالي رشته كوه كم‌ارتفاعي به نام لاشتر قرار گرفته‌است و پيدايش تفكر ايجاد قطار شهري در اصفهان به زمان احداث ذوب آهن در دهه ۱۳۴۰ باز مي گردد كه براي اولين بار احداث اين مسير از طرف مشاور خارجي از فرودگاه بين المللي اصفهان به فولاد شهر و ذوب آهن مطرح شد كه هيچگاه به مرحله اجرا در نيامد ودر سال ۱۳۵۵ توسط مشاور خارجي ، مطالعات جامع حمل و نقل شهر اصفهان انجام و پيشنهاد شبكه مترو سبك و اتوبوس ارائه شد كه آن هم ادامه نيافت.

بعد از انقلاب اسلامي، در سال ۱۳۵۹ با توجه به مطالعات جامع حمل و نقل كه توسط سازمان برنامه و بودجه استان انجام شده بود و بر اساس نياز شهر اصفهان و درخواست استانداري به مدت يكسال مشاور خارجي عهده دار انجام مطالعات متروي اصفهان و پس از آن شبكه ترامواي اصفهان مطرح شد.

احمدي یاد آور شد : در سال‌هاي ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۳ مطالعات پيش امكان‌سنجي حمل و نقل انبوه منطقه اصفهان توسط مشاور فرانسوي به نام سوفرتو انجام شد و در سال ۱۳۷۵ مطالعات امكان‌سنجي حمل و نقل انبوه توسط شركت استراليايي پ.پ.ك تكميل شد و از آن سال تلاش‌هايي به منظور بررسي و مطالعات طرح اوليه خطوط اولويت‌دار منطقه اصفهان صورت پذيرفت كه نتايج آن پيش‌بيني ۳ خط ريلي درون شهري و ۲ خط حومه اي بوده است.

وی افزود : در سال ۱۳۷۹ بودجه احداث خطوط قطار شهري اصفهان توسط مجلس شوراي اسلامي تصويب و در جلسه سي و پنجم شورايعالي ترافيك شهرهاي كشور در تاریخ ۱۳ تیر ماه سال ۱۳۸۰ احداث خط ۱ قطار شهري اصفهان به تصويب رسيدو درهمان سال  طراحي تفصيلي خط ۱ خط شمال - جنوباين قطار شهري به طول۵/۱۲ كيلومتر آغاز شد.

شایان ذکر است در سال ۱۳۸۴ با افزايش طول خط ۱ قطار شهري اصفهان به ميزان ۲/۲۰ كيلومتر موافقت شد و عمليات طراحي تفصيلي در اين سال شروع شد. در جلسه شصت و ششم شورايعالي ترافيك شهرهاي كشور ، مطالعات احداث خط ۲ قطار شهري اصفهان به تصويب رسد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار