کد خبر: 870845
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهداء اسلامشهر خبرداد
فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهداء اسلامشهر، از اجراي مراسم بازسازی واقعه غدیر در شهرستان اسلامشهر با حضور اقشار مختلف مردم خبر داد.

مجید امیر عبدالهیان فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهداء (ع) شهرستان اسلامشهراظهارداشت : واقعه غدیر با همکاری کانون بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی وبا حضورجمعی از هنر مندان و اقشار مختلف مردم در شهرستان اسلامشهر ، بازسازی و به نمایش در می آید .

امیر عبدالهیان با اشاره اهمیت واقعه غدیر، بیان کرد:واقعه غدیر بزرگترین حادثه تاریخ اسلام و ادامه رسالت انبیائ الهی است که ، در طول این دوران کارهای بزرگی صورت گرفته و این امانت الهی سینه به سینه به انقلاب اسلامی رسیده و دارای برجستگی های فراوانی است.

وی افزود : باز سازی واقعه غدیراز اهمیت ویژه ای درحفظ ارزشهای دینی برخورداراست که ،این اقدام برای اولین‌بار در جهان اسلام با هدایت عالمانه علما و مراجع عظام تقلید وبا محتوای مورد توجه شیعه و سنی و تحت هدایت راهبردی بنیاد بین المللی غدیر از سال 89 در شهر قم در جوار کوه خضر نبی و با حضور بیش از 70 هزار نفر از مردم برگزار شد.

امیر عبدالهیان تاکید کرد: چون این کار مردمی بوده و تمامی مراحل و زیرساخت ها با مشارکت مردم انجام می‌شود, در سالهای بعد بازسازی این واقعه در نقاط مختلف کشور اجرا شد، که در شهرستان اسلامشهر نیزبرای چهارمین سال متوالی، امسال نیز برگزارمی شود .

وی تصریح کرد :واقعه غدیر نقطه عطفی در اسلام است که، استمرار ولایت در چهره امامت است و ما وظیفه داریم علاوه بر توصیف واقعه غدیر و گرامی‌داشت آن ، درس‌‌های غدیر را ترویج و تبیین کنیم و پیام این واقعه مهم را به همه مسلمانان و جهانیان برسانیم.

تجمع عظیم مردمی در محل بازسازیِ واقعهٔ تاریخی غدیرخم

فرمانده سپاه سیدالشهداءاسلامشهربا اشاره به اقدامات انجام شده برای بازسازی این واقعه مهم تاریخ اسلام ، بیان کرد: باز سازی وقعه غدیر درشهرستان اسلامشهر عصر روزجمعه 17شهریور ماه در خیابان آیت اله کاشانی مقابل پردیس سینمایی فجر با تجمع اقشار مختلف مردم برگزاار می شود .

وی افزود :امسال چهارکاروان شادی وسروربه مناسبت عید ولایت امیر مومنان از 4مسیر در سطح اسلامشهر به محل بازسازی واقعه غدیرحرکت می کنند واقشارمختلف مردم با حضوردر این کاروانها به محل تجمع غدیریون تشریف فرما خواهند شد .

امیر عبدالهیان با اعلام مسیر حرکت کاروانهای شادی ،بیان کرد:کاروان نخست ازمسیر میدان باغ فیض، جاده ساوه، خیابان کاشانی، مقابل سینما فجر حرکت خواهد کرد ودومین کاروان نیز از خیابان امام موسی کاظم(ع)، میدان آبادان، خیابان شهدا، خیابان کاشانی، به محل بازسازی واقعه غدیرخواهد رسید.

وی افزود: سومین کاروان شادی غدیر هم از میدان باغ نرده، خیابان امام حسن عسگری(ع)، خیابان کاشانی، مقابل سینما فجر حرکت می نماید و کاروان چهارم نیز از مقابل مسجد حضرت ولیعصر (ع) واقع در میدان مهدیه، جاده ساوه، خیابان کاشانی دیگر کاروانهای غدیر یه ملحق خواهد شد .

این مقام مسئول ،گفت : حرکت کاروانهای شادی از هر چهار محل تعیین شده ، رأس ساعت16 به طرف محل تجمع مردمی غدیر تعیین شده و مراسم خطبه خوانی و جشن عیدغدیرهم رأس ساعت 17 در محل تجمّع و بازسازی واقعهٔ غدیر برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهداء اسلامشهر، خاطرنشان کرد:هماهنگی های لازم با دستگاهها و ارگانهای شهرستان بعمل آمده و ازعموم شهروندان درخواست داریم ، به منظور هرچه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم و استفاده بهینه از برنامه های درنظر گرفته شد، تا حد ممکن از خودروهای شخصی استفاده نکنند و برای بازگشت هم وسلیه نقلیه عمومی پیش بینی شده و مشکلی برای بازگشت مردم وجود نخواهد داشت .

انتهای ی پیام/


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر