کد خبر: 870835
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
رهبر انقلاب در پاسخ به نامه مولوي عبدالحميد:
رهبر معظم انقلاب اسلامي در پاسخ به نامه مولوي عبدالحميد، امام جمعه مسجد مكي و مدير حوزه علميه دارالعلوم اهل سنت زاهدان تأكيد كردند: همه اركان جمهوري اسلامي موظفند براساس معارف ديني و قانون اساسي هيچ‌گونه تبعيض و نابرابري بين ايرانيان از هر قوم،‌ نژاد و مذهبي روا ندارند.
 
به گزارش ايرنا، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين نامه كه از سوي حجت‌الاسلام و المسلمين محمدي گلپايگاني، رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب به مولوي عبدالحميد ابلاغ شد، تصريح كردند: ما هم به‌جد معتقديم همه بايد با هم در كنار هم و در صفوف فشرده واحدي به سربلندي و عزت ايران اسلامي بينديشند و در راه آن تلاش كنند. در نامه حجت‌الاسلام محمدي گلپايگاني خطاب به مولوي عبدالحميد آمده است: مرقومه جنابعالي خطاب به مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) دريافت شد و به استحضار ايشان رسيد. معظم‌له از اظهار علاقه‌مندي شما به نظام مقدس جمهوري اسلامي و جانبداري، حمايت و دفاع از كشور و آرمان‌هاي والاي انقلاب اسلامي قدرداني كرده و فرمودند: «همه اركان جمهوري اسلامي موظفند براساس معارف ديني و قانون اساسي هيچ‌گونه تبعيض و نابرابري بين ايرانيان از هر قوم و‌ نژاد و  مذهبي روا ندارند.
 
ما هم به‌جد معتقديم همه بايد با هم در كنار هم و در صفوف فشرده واحدي به سربلندي و عزت ايران اسلامي بينديشند و در راه آن تلاش كنند و اجازه ندهند دشمنان اين مرز و بوم و خناسان وابسته به آن در اين صف واحد تفرقه افكنده و كارشكني كنند. » به اين اميد كه با الهام از تعاليم اسلامي و تمسك به اصول قانون اساسي، همه ما به عنوان ايراني بتوانيم در جهت اعتلاي كشور و تأمين منافع ملي و تحكيم وحدت و يكپارچگي گام برداريم و نقش خود را در انجام وظايف ديني و ملي ايفا كنيم. مولوي عبدالحميد11 مرداد 96 در نامه‌اي به رهبر معظم انقلاب برخي مشكلات اهل سنت در ايران را برشمرد و خواستار فرمان معظم‌له در اين زمينه شد. امام جمعه مسجد مكي در اين نامه نوشت: بديهي است اين فرمان در تاريخ ثبت و ماندگار خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار