کد خبر: 870556
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی :
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: خانه گردشگری استان مرکزی راه اندازی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: خانه گردشگری استان مرکزی راه اندازی می شود.

سیدمحمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد گردشگری، گفت: سازمان های مردم نهاد تجلی خواست، توان و اراده شهروندان هستند از این رو همواره می توانند راهگشای مشکلات عدیده دستگاه ها و نهادها باشند.

سید محمد حسینی افزود: به جرات می توان گفت که اقتصاد آینده کشور بر شانه های گردشگری استوار خواهد شد چراکه با افول صنعت نفت از یک سو و جابجایی چند صد میلیونی گردشگر در جهان از سوی دیگر، نیازمند پوست اندازی در نگرش به حوزه گردشگری هستیم از این رو سازمان های مردم نهاد می توانند مهمترین بخش این مقوله را برعهده گیرند که آن فرهنگ سازی عمومی در حوزه صنعت گردشگری و گردشگرپذیری است.

وی با اشاره به نیازمندی به برنامه ریزی های نوین گفت: بروکراسی موجود در سیستم اجرایی کشور به یکی از معضلاتی تبدیل شده که برای رفع آن به رویکردهای نوین و بر پایه اقتصاد نیاز است، از این رو سازمان های مردم نهاد می توانند به عنوان تسهیلگر و آسیب شناس این دست موضوعات، گام های نظری و عملی را در این حوزه بردارند و رابط مطلوبی بین خواست مردم و اراده مسئولان باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان، سمن ها را شالوده توسعه پایدار عنوان و اظهار کرد: توسعه متوازن و پایدار تنها با حضور حداکثری مردم در انجام برنامه های تعریف شده ممکن می شود. این حضور، جامع پذیری، فرهنگ سازی و نظم را به وجود می آورد که از نیازهای امروز جامعه ایرانی است. سازمان های مردم نهاد در حقیقت می توانند به عنوان هضم کننده این برنامه ها عمل کرده و آنرا به تمام مویرگ های جامعه منتقل کنند چراکه آنها فارغ از بدنه دولت بوده و می توانند ارتباط مثمرثمرتری با شهروندان برقرار کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز حرکت در راستای توسعه گردشگری اجتناب ناپذیر است و حمایت از فعالان این بخش وظیفه سازمان است. در استان مرکزی نیز بنا داریم برای نظم بخشی، اتحاد و انسجام بین دستگاه های دولتی و سمن ها، خانه گردشگری استان را راه اندازی کنیم.

حسینی در پایان گفت: اکنون به لحاظ ملی و بین المللی در شرایطی قرار داریم که اجرای برنامه های اقتصادی مهمترین اولویت کشور است. گردشگری در این شرایط بهترین منبع درآمد و بهترین جایگزین برای نفت است به همین دلیل رویکرد سازمان میراث فرهنگی نیز مبتنی بر نقش آفرینی مثبت اقتصادی است تا بتواند موتور محرک اقتصاد امروز و فردای کشور باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار