کد خبر: 870538
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
بنيانگذار مؤسسه رتبه‌بندي فريزر:
بنيانگذار مؤسسه فريزر كه رتبه‌بندي كشورها بر اساس شاخص آزادي اقتصادي را منتشر مي‌كند، با اشاره به پايين بودن رتبه آزادي اقتصادي ايران گفت: اين مسئله بيشتر ناشي از نوع سياست‌هاي غلطي است كه در اقتصاد ايران به كار گرفته ‌مي‌شود.
نمايندگان بخش خصوصي در نشستي ميزبان مقامات يكي از معتبرترين مؤسسات مطالعاتي جهان در حوزه اقتصاد بودند. مايكل واكر، بنيانگذار و رئيس و فرد مك‌ماهن، نايب‌رئيس مؤسسه فريزر از اين رو مهمان بخش خصوصي بودند كه از سال 1980 تاكنون مرجع انتشار شاخص آزادي اقتصادي در جهان هستند؛ شاخصي كه در آخرين ارزيابي آن كه در سال 2014 منتشر شد، اقتصاد ايران جايگاهي بهتر از 150 در بين 159 كشور پيدا نكرد.
 
مركز خدمات سرمايه‌گذاري اتاق تهران كه در راستاي مأموريت اصلي خود يعني تلاش براي جذب سرمايه‌گذاران خارجي، بهبود وضعيت اقتصاد ايران در رتبه‌بندي‌هاي معتبر بين‌المللي را هم در دستور كار خود قرار داده است، با دعوت از مقامات مؤسسه فريزر و امضاي تفاهمنامه همكاري سعي دارد اصلاحات انجام شده در اقتصاد ايران را به گوش محققان اين مؤسسه برساند و با همكاري مداوم و بحث و بررسي دقيق‌تر مؤلفه‌هاي آزادي اقتصادي، جايگاه ايران را در اين رتبه‌بندي مرجع بهبود بخشد. اين امر در نهايت موجب روي آوردن بيشتر سرمايه‌گذاران خارجي و كمك به رشد و پيشرفت اقتصاد ايران خواهد شد.
 
خوانساري: بايد بستر جذب سالانه ۵۰ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري فراهم شود
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران گفت: ايران نيازمند جذب سالانه ۵۰ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري براي رشد و توسعه اقتصادي بوده و با ثبات اقتصادي به دست آمده در دولت يازدهم و برنامه‌هاي دولت دوازدهم زمينه براي اين كار فراهم است. مسعود خوانساري در نشست هم‌انديشي ارتقاي شاخص آزادي اقتصادي ايران كه در محل اتاق بازرگاني تهران برگزار شد، گفت:تحريم‌هاي طولاني در سال‌هاي گذشته ارتباط ايران با جهان خارج را در زمينه‌هاي اقتصادي قطع كرد و نتوانستيم در زمينه‌هاي مختلف از جمله بازارها، فناوري، سرمايه خارجي و مديريت استفاده بهينه‌اي داشته باشيم.
 
وي افزود: موقعيت راهبردي ايران و همسايگي آن با هفت كشور محصور در خشكي، جمعيت ۸۰ ميليوني آن، ارتباط با بازار ۴۰۰ميليون نفري منطقه و همسايگان، امنيت بالا و نيروي كار جوان و تحصيلكرده، شرايط خوبي را براي سرمايه‌گذاري در كشورمان فراهم كرده است، با اين حال در دو سال گذشته به دليل تحريم‌ها و مسائل بانكي و ناتواني شركت‌ها و بنگاه‌هاي ايراني در تطابق خود با شرايط بين‌المللي، نتوانسته‌ايم جذب سرمايه خوبي داشته باشيم. خوانساري تأكيد كرد: دولتي بودن اقتصاد، بوروكراسي شديد و صدور مجوزهاي فراوان از سوي دولت از مشكلاتي است كه سبب شده اقتصاد كشور رشد چنداني نداشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار