کد خبر: 870379
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح:
اگر امريكا فكر مي‌كند برجام برايش ارزشي ندارد هرطور مي‌خواهد تصميم بگيرد، ليكن قطعاً در مورد مسائل دفاعي جمهوري اسلامي ايران نمي‌تواند تصميم بگيرد.
به گزارش جوان، سردار سيدمسعود جزايري سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح در پاسخ به اظهارات مقامات امريكايي مبني بر بازديد از مراكز نظامي جمهوري اسلامي ايران، با اشاره به اينكه اين گفته‌ها از يك طرف به لحاظ حقوقي و مفاد توافق‌نامه برجام و از طرف ديگر به لحاظ امنيت ملي كشور فاقد وجاهت است، گفت: جمهوري اسلامي ايران و نيروهاي مسلح در چارچوب تدابير و سياست‌ها و برنامه‌هاي از پيش تعيين شده اقدامات دفاعي خود را به پيش مي‌برند و در اين راه تحت تأثير تهديدات وجوسازي‌ قرار نمي‌گيرد. وي در ادامه تأكيد كرد: كساني كه از مكمل برجام حرف مي‌زنند بدانند مكمل برجام همانا اجراي تعهدات از سوي امريكا و ساير كشورهاي مذاكره‌كننده است.
 
جزايري همچنين اظهار داشت: اگر امريكا فكر مي‌كند اين توافق برايش ارزش ندارد هر طور مي‌خواهد تصميم بگيرد. ليكن قطعاً در مورد مسائل دفاعي جمهوري اسلامي ايران نمي‌تواند تصميم بگيرد و امريكايي‌ها به خوبي به اين امر واقفند و سر و صداهاي دولت ترامپ در مورد كنترل يا بازديد از مراكز نظامي جمهوري اسلامي ايران از كمترين ارزشي برخوردار نيست. اين مقام مسئول در ستاد كل نيروهاي مسلح ضمن مطلوب ارزيابي كردن روند پيشرفت‌هاي نظامي و دفاعي كشورمان افزود: در حالي‌كه امريكا بزرگ‌ترين زرادخانه اتمي و سلاح‌هاي كشتار جمعي وممنوعه را در اختيار دارد و به طور مرتب بر حجم و تعداد آنها اضافه مي‌كند جمهوري اسلامي ايران به دليل احكام ديني در پي توليد سلاح اتمي نبوده است.
   
برجام اجازه بازديد از مراكز نظامي را نداده است
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز در گفت و گو با خبرگزاري خانه ملت تأكيد كرد كه برجام اجازه بازديد از اماكن نظامي ايران را به هيچ مرجع و كشوري نمي‌دهد. سيدحسين نقوي حسيني، در واكنش به تلاش‌هاي امريكا براي بازديد از مراكز نظامي ايران اظهار داشت: آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در آخرين گزارش خود بر پايبندي فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران به برجام تأكيد مجدد داشت. وي با بيان اينكه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مرجع راستي‌آزمايي فعاليت هسته‌اي ايران متناسب با برجام است، ادامه داد: براساس گزارش‌هاي اعلام شده از سوي اين نهاد بين‌المللي تاكنون جمهوري اسلامي همه تعهدهاي خود را بر اساس برجام عملياتي كرده است.
 
نقوي حسيني با بيان اينكه امريكا فشار زيادي بر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي وارد مي‌‌كند تا ناقض برجام معرفي شود، گفت: اين كشور تلاش دارد با اين كار بهانه‌اي براي توقف برجام و تحميل هزينه آن به ايران وارد كند اما به چنين هدفي دست نخواهد يافت. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار