کد خبر: 869118
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کارشناس بهداشت روان مرکز سلامت مهر سمنان گفت: از 100 تا 150 نفر مراجعه کننده به مرکز خدمات جامع سلامت مهرسمنان، بیش از 70 درصد بانوان هستند.
معصومه عبدالهی افزود: بیشترین میزان مراجعین در رده سنی ١٥ تا ٤٥ سال شامل نوجوانان، جوانان و میانسالان است.
وی با اشاره به این که خدمات روانشناختی در مراکز بهداشتی باید با رویکرد باورهای غلط نسبت به دریافت خدمات روانشناختی در میان مردم از بین برود، خاطرنشان کرد: استقبال مردم از دریافت خدمات روانشناختی و روانپزشکی، منجر به افزایش سلامت روان جامعه و کاهش میزان معضلات اجتماعی، اعتیاد و خشونت می شود.
وی بیان داشت: آمار دقیقی از بانوانی که در منزل دچار خشونت خانگی از جانب همسر خود هستند وجود ندارد زیرا این افراد به دلایل مختلف به مراکز سلامت مراجعه نمی کنند.
کارشناس بهداشت روان مرکز سلامت مهر سمنان، علت درصد بالایی از پرخاشگری در کودکان را انعکاس شیوه های تربیتی نادرست و خلا عاطفی در کودکان دانست و خاطرنشان کرد: کودکان با انجام رفتارهای پرخاشگرانه درصدد جلب توجه والدین هستند.
وی عوامل رفتارهای پرخاشگرانه کودکان در خانواده را کمبود محبت و در نتیجه عزت نفس پایین و از دست دادن احساس ارزشمندی در بین کودکان دانست وخاطرنشان کرد: نتیجه این خلا عاطفی در سنین نوجوانی و با گرایش به رفتارهای پر خطر همراه خواهد شد.
کارشناس بهداشت روان مرکز سلامت مهر سمنان اضافه کرد: تعداد زیادی از نوجوانانی که در این دوره سنی به رفتارهای پرخطرخودزنی، پرخاشگری و مصرف مواد روی می آورند، کسانی هستند که به علت احساس خلا عاطفی و کمبود توجه در خانواده، به دوستان ناباب و محیط بیرون برای پاسخ به هیجانات روی می آورند که در دام رفتارهای پرخطر اعتیاد و رفتارهای بزهکارانه گرفتار می شوند.
در یک سال و نیم گذشته طرح غربالگری در استان سمنان در مراکز خدمات جامع سلامت آغاز شده است که از اهداف طرح تحول نظام سلامت است و در طرح غربالگری به ازای هر 25 هزار نفر یک روان شناس در مراکز خدمات جامع سلامت در نظر گرفته شده و همچنین در مراکز روستایی هم مستقر شده اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار