کد خبر: 868951
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
فرماندار کاشان:
سه طرح اقامتی با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال در شهرستان کاشان با حضور معاون استاندار و فرماندار کاشان و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

فرماندار کاشان در آیین افتتاح اقامتگاه های بومگردی در شهرستان کاشان ضمن ابراز امیدواری از تحقق کامل وعده های دولت یازدهم افزود: دولت دوازدهم در امتداد دولت یازدهم است و به امیدخداوند وعده های دولت یازدهم به مرور در دولت دوازدهم محقق می شود.

حمیدرضا مومنیان  توسعه گردشگری را یکی از محورهای اصلی در دستور کار دولت دانست و خاطرنشان کرد: ماندگاری توریست در هر منطقه نیازمند وجود اقامتگاه های مناسب است و این اقامتگاه های بومگردی در راستای تحقق تأمین این مهم است .

معاون استاندار اصفهان ضمن ابراز امیدواری از رفع مشکلات حوزه گردشگری با وجود رویکرد مثبت دولت در این حوزه تصریح کرد: کاشان در مرکز توجه سرمایه گذاری گردشگری است زیرا هر گردشگر میتواند میلیون ها تومان سرمایه در گردش را به ویژه در شغل های خرد به ارمغان آورد.

وی ضمن اشاره به خرید هواپیما و ورود آن به ناوگان هوایی کشور همزمان با جشن شکسته شدن تحریم های صنعت هواپیمایی کشور ابراز داشت: از آنجا که ایران به دنبال انتقال فرهنگ غنی اسلام و ایران به سایر جوامع است یکی از راحت ترین راه های انتقال تسهیل امور گردشگری است .

فرماندار کاشان ضمن تأکید بر"رویداد محور بودن گردشگری" بیان کرد: ورود گردشگر موجب ایجاد مشاغل مختلفی میشود و همین موضوع در اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری تأثیر به سزایی دارد و لذا امید است توسعه در این حوزه روز به روز پیشرفت داشته باشد.

وی ضمن تاکید بر تشکیل کارگروه در حوزه سیاستگزاری اقامتگاه های بومگردی در کاشان اذعان داشت: لازم است با تشکیل این کارگروه افراد سرمایه گذار با یک برنامه نظام مند در این مسیر قدم بردارند و در امور خود دچار سردرگمی نباشند.

مومنیان با بیان اینکه نرخ بیکاری در کاشان 7.8 درصد بوده و از نرخ بیکاری در استان و کشور پایین تر است، تاکید کرد: اشتغال از طریق گردشگری یکی از راه های کاهش نرخ بیکاری است که اشتغالزایی آن پایدار، سازگار با محیط زیست و دارای مولفه های فرهنگی است.

وی شغل پایدار را با دوام حداقلی 10 ساله و کسب درآمد معقول دانست و عنوان کرد: گردشگری در کاشان به صورت مفهومی و بازآفرینی و احیا، رشد چشمگیری پیدا کرده است و امید است با این شرایط کاشان به یکی از قطب های گردشگری تبدیل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر