کد خبر: 868313
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
3 برنز عبدولي، گرايي و نوري در روز اول كشتي فرنگي قهرماني جهان
سه مدال برنز حاصل كار فرنگي‌كاران كشورمان در روز نخست رقابت‌هاي قهرماني جهان در پاريس بود.
سعید احمدیان
 
پاريس اين روزها ميزبان رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرمان جهان است و تيم كشورمان هم با يك تيم جوان شده راهي اين مسابقات شده است، تيمي كه از هشت‌نفر فرنگي كار اعزامي، شش‌كشتي‌گير ايران، جوان و براي اولين بار حضور در چنين سطحي را تجربه مي‌كنند، با اين حال نتايج تيم كشورمان در رقابت‌هاي روز اول اميدوار كننده بود و از چهار‌كشتي گير تيم ايران، نوري، گرايي و عبدولي سه فرنگي كار كشورمان بودند كه با كسب مدال برنز توانستند در پاريس براي ايران آبروداري كنند و تنها مصطفي صالحي‌زاده در وزن 98 كيلو بود كه دستش از رسيدن به مدال در روز اول كوتاه ماند.
 
پديده برنز گرفت
در وزن 71 كيلوگرم، كشتي‌گير اهل فارس كشورمان كه پديده كشتي‌فرنگي در سال‌هاي اخير بوده، در اولين حضورش در قهرماني جهان توانست بدرخشد و مدال برنز را براي كشورمان كسب كند. گرايي پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف شماگي بولكوادزه، دارنده مدال برنز المپيك از گرجستان رفت كه به پيروزي رسيد. وي در دور سوم پس از پيروزي مقابل كشتي گير فرانسوي، در يك چهارم نهايي، مغلوب فرانك استابلر، دارنده مدال طلاي وزن 66 كيلوگرم 2015 جهان از آلمان شد و با توجه به حضور حريفش در فينال به گروه شانس مجدد رفت. گرايي، در اين مرحله مقابل رسول چونايف، دارنده مدال طلاي جهان و برنز المپيك از آذربايجان، به پيروزي رسيد و گام به ديدار رده‌بندي گذاشت. گرايي براي كسب مدال برنز به مصاف دانيل كاتاراگا، نايب قهرمان 2016 جهان از مولداوي رفت و در حالي كه وقت اول كشتي را هفت بر صفر عقب بود،  با يك بازگشت فوق العاده توانست در پايان 10 بر هشت پيروز شود و به مدال برنز برسد.
 
گرايي كه در رقابت‌هاي پاريس جنگنده ظاهر شد، پس از كسب مدال برنز گفت كه براي حضور در فينال برنامه‌ريزي كرده بود: «واقعاً نمي‌دانم چه اتفاقي افتاد كه به ديدار رده‌بندي رفتم و از حضور در فينال بازماندم چون تمام شرايط براي رسيدن من به فينال و مدال طلا مهيا بود، اما اشتباهات خودم و هم ناداوري باعث شد نتوانم به فينال برسم.»
 
دارنده مدال برنز جهان درباره اينكه به راحتي امتياز از دست مي‌دهد و به راحتي هم امتياز مي‌گيرد هم اين طور پاسخ داد: «‌متأسفانه برخي اوقات كشتي از دستم خارج مي‌شود و راحت امتياز از دست مي‌دهم، اما اينقدر روحيه دارم كه بتوانم جبران كنم.‌» گرايي در پايان راز پيروزي در ديدار رده بندي به رغم هفت‌امتياز عقب افتادن را مبارزه تا دقيقه آخر عنوان كرد: «هيچ وقت به راحتي تسليم نمي‌شوم به همين خاطر است كه وقتي روي تشك مي‌روم و مقابل هر حريفي قرار مي‌گيرم تا آخرين لحظه فقط به فكر پيروزي هستم.»
 
برنز عبدولي تقديم به شهيد حججي
سعيد عبدولي ديگر برنزي كشورمان در روز اول مسابقات قهرماني جهان بود تا كشتي‌گير وزن 75 كيلوگرم كشورمان پس از كسب برنز المپيك، در رقابت‌هاي جهاني به مدال برنز برسد. عبدولي كه از تك چهره‌هاي با تجربه تيم ملي كشتي فرنگي در مسابقات قهرماني جهان است، پس از حرف و حديث‌هاي زيادي كه درباره حضورش در رقابت‌هاي انتخابي وجود داشت، در پاريس روي تشك رفت. عبدولي پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مغلوب ويكتور نمس، نايب قهرمان اروپا از صربستان شد، اما با توجه به حضور حريفش در فينال به گروه بازنده‌ها رفت تا شانسش را براي كسب مدال برنز امتحان كند. عبدولي در اين مرحله پس از پيروزي مقابل ماكسات يرژپوف قزاق و قهرمان 2017 آسيا و كاراپت چاليان از ارمنستان، راهي ديدار رده‌بندي شد. عبدولي براي كسب مدال برنز، كازبك از بلاروس را شكست داد و به مدال برنز رسيد.
 
عبدولي اين بار هم مانند المپيك ريو و لندن، معتقد است كه ناداوري سبب شده طلايي نشود: «‌بايد به مدال طلا دست پيدا مي‌كردم كه نشد. بي‌انصافي در حق من هميشه بوده و هست و انگار ناداوري با من به دنيا آمده است. متأسفانه داوران در حق من بد مي‌كنند و حق من باخت در كشتي اول نبود.‌» البته عبدولي در يك اقدام قابل تقدير، مدالش را به شهيد مدافع حرم محسن حججي تقديم كرد: «‌مدال را به شهيد حججي، خانواده محترم او و به خصوص فرزند خردسالش تقديم مي‌نمايم؛ چراكه قهرمانان واقعي شهدا هستند.»
 
پايان حسرت نوري
سومين برنزي كشورمان در روز اول رقابت‌هاي قهرماني جهان، حسين نوري بود، كشتي‌گيري كه در اولين حضورش در چنين مسابقاتي به چنين مدال بار ارزشي دست پيدا كرد. نوري كشتي‌گير وزن 85 كيلوي كشورمان، پس از استراحت در دور اول با پيروزي مقابل ايويداس استانكوويچ از ليتواني، اريك آپس، نفر پنجم اروپا از استوني و ويكتور لورينچ، دارنده مدال برنز 2014 جهان، قهرمان 2017 اروپا و نفر پنجم المپيك ريو از مجارستان راهي نيمه نهايي شد، اما در اين مرحله مقابل دنيس كودلا، دارنده مدال برنز المپيك و اروپا از آلمان مغلوب شد و راهي ديدار رده‌بندي شد. نوري در اين مرحله اسلام عباس‌اوف از آذربايجان را شكست داد و به مدال برنز رسيد. نوري، اين موفقيت را پايان حسرتش دانست: «چندين سال در حسرت حضور در مسابقات مهمي مانند جهاني بودم، اما هيچ وقت اين فرصت به من داده نشد. امسال در دو ميدان رسمي و مهم به من اعتماد شد، يكي مسابقات قهرماني آسيا كه طلا گرفتم و ديگري رقابت‌هاي جهاني فرانسه كه به مدال برنز رسيدم و حسرت اين چند سال حداقل با اين مدال كمي كمتر شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار